
Tesla se i dalje suočava s ozbiljnim padom prodaje na evropskom tržištu. Prema podacima koje je objavila Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA), potražnja za Teslinim vozilima pala je i u maju, čime je zabilježen peti uzastopni mjesec pada.
Kompanija Elona Muska bilježi gubitke u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i članicama EFTA-e (Island, Lihtenštajn, Norveška i Švicarska). Pad je započeo već u januaru, kada je prodaja pala za 45,2% u odnosu na isti mjesec prošle godine – na svega 9.945 vozila.
Februar je donio još jedan ozbiljan pad od 40,1%, mart je zabilježio pad od 28,2%, a april je bio posebno težak s padom od 49%. U maju je prodaja pala za dodatnih 27,9%, sa 13.863 prodata vozila.
Ukupno, Tesla je u prvih pet mjeseci 2025. prodala 75.196 vozila, što je pad od 37,1% u odnosu na isti period 2024. godine. Prema ACEA-i, tržišni udio kompanije u navedenim regijama pao je s 2,1% na samo 1,3%.
Zanimljivo je da ukupno tržište električnih vozila u Evropi raste – udio EV vozila u ukupnoj prodaji iznosi 17,1%, što je porast u odnosu na 13,1% iz 2024. godine. U EU, električni automobili čine 15,4% ukupne prodaje.
Pad Tesline prodaje ne može se pripisati padu interesovanja za EV, već kombinaciji faktora: sve jača konkurencija, posebno kineskih proizvođača, zastarjeli modeli poput Modela S (star 13 godina) i Modela X, te nedostatak novih, povoljnijih vozila.
Najavljivani “jeftini Tesla model” još uvijek nije na tržištu. Rojters je ranije izvijestio da je projekt otkazan, ali je Elon Musk to demantovao. Ipak, jasno je da konkurencija u EV sektoru brzo sustiže Teslu, dok se sama kompanija bori da zadrži nekadašnju prednost.
Ukoliko se trend nastavi, a Tesla ne ponudi osvježenu ponudu i agresivniji nastup na tržištu, mogla bi izgubiti još veći dio tržišnog udjela – posebno s obzirom na planiranu zabranu prodaje novih benzinskih i dizel vozila u EU od 2035. godine.