AUTOMOBILI

Test: Toyota C-HR 1.8 C-LUB Bi-Tone 2WD – u gradu troši samo 3 litre

Toyota chr 1 768x512
Foto © Toyota

Ponekad se dobar auto pojavi sasvim neočekivano! Prva generacija ovog automobila koju smo testirali prije nekoliko godina iznenadila je svojim dizajnom, međutim sa dolaskom nove generacije Toyota se odlučila za odvažne, čak i “moderne” linije koje nisu nimalo nalik onome što je imala u svojoj ponudi.

Nakon sedmodnevnog druženja sa coupe high rider-om smatram da Nova Toyota C-HR ima sve što je potrebno za tržišni uspjeh.

Vizualno je moderna, dobro opremljena, solidno završena i ekonomična. Znači li to da ćemo je često viđati na bosanskohercegovačkim cestama? Uz 10 godišnju garanciju ne sumnjam.

Nova Toyota C-HR – najviše promjena dogodilo se sprijeda

Ovdje se Toyota fokusirala na dinamične linije, pozivajući se na konceptna vozila. Također možete vidjeti dizajnerski smjer koji se već provodi u drugim automobilima ove marke – između ostalih Prius.

Što se dimenzija tiče, nova Toyota C-HR je 10 mm duža (dužina 4360 mm) i čak 60 mm viša od svog prethodnika (visoka 1560 mm). Zauzvrat je “izgubila” 20 mm (1830 mm) u širini. Međuosovinski razmak ostao je nepromijenjen i još uvijek iznosi 2640 mm.

Nova Toyota C-HR – straga izgleda još bolje

Nova generacija straga zadržava najvažnije karakteristike svog prethodnika. Ovdje govorimo o karakterističnom stražnjem dijelu karoserije, s padajućim prozorom i visoko postavljenim svjetlima koja su postala mnogo modernija. Uska LED traka vizualno “širi” ovaj automobil stvarajući ugodan svjetlosni potpis. Mali bonus je svjetleći natpis “Toyota C-HR” koji se pali kada je C-HR parkiran. Ne brinite, nećete iznenaditi druge vozače tokom vožnje.

Ovaj novi dizajnerski pravac u stvarnom životu ostavlja još bolji dojam. Karoserija našeg testnog auta je oživljena dvobojnom šemom boja (standardna crvena boja i crna boja za krov).

Jedan od zanimljivijih stilskih detalja koje moram spomenuti su i ručke na vratima koje se uvlače. Bez sumnje ovaj detalj privlači pažnju i znatiželjne poglede.

A kako se vozi nova Toyota C-HR?

Na test nam je stigla Toyota C-HR s 1.8 hibridom snage 140 KS. U svakom slučaju, govorimo o hibridu pete generacije. Šta to znači? Japanci se hvale visokom učinkovitošću pogona i sposobnošću dužeg rada na struju. Ovo će neosporno biti najpopularniji izbor u ovom automobilu. Na papiru sve izgleda dobro, ali šta je u stvarnosti?

U stvarnosti ono šta ovdje dobivamo je apsolutno niska potrošnja goriva. Na cesti Sarajevo-Mostar uspio sam postići rezultat od 2,4 litre na 100 kilometara – i to bez puno napora! U gradu će održavanje vrijednosti 3 l/100km, odnosno 4 l/100 km biti nevjerojatno lako.

1.8 hibrid pruža dovoljne performanse i odličan je ne samo za gradsku vožnju nego i naše BiH ceste. Dovoljno je reći da do 100 km/h stiže za prihvatljivih 9,9 sekundi. U prvim vožnjama testirao sam ga ne samo na gradskim, već i na lokalnim cestama, “komadiću” našeg auto-puta te prema planinama. U ovom slučaju sam spoznao da se sistem od 140 konjskih snaga hrabro nosi s pogonom japanskog crossovera i pri usponu na planine.

Tek kad malo jače stitsnete papučicu gasa, benzin mora krenuti na posao, a to vam daje do znanja diskretnim režanjem motora. eCVT mjenjač održava više okretaje kad se papučica gasa čvrsto pritisne, ali svaki put kad podignete desnu nogu, brojač okretaja brzo pada i nastaje tišina.

Prosječna potrošnja na krivudavim planinskim cestama bila je 6,8 litara. To je pristojan rezultat, koji se može lako smanjiti vožnjom u gradu i na otvorenoj cesti.

Međutim, vrijedi zapamtiti da rezervoar goriva ima kapacitet od 43 litre. Na cesti to znači otprilike 500-700 kilometara dometa, ovisno o brzini vožnje i terenu.