
Izgradnja nove cijevi osam kilometara dugog tunela Karavanke, koji spaja Sloveniju i Austriju, bliži se završetku i trebala bi biti okončana do kraja ove godine.
No, iako je cilj ovog velikog infrastrukturnog projekta smanjenje saobraćajnih gužvi, taj efekt neće biti postignut odmah.
Naime, nakon što nova cijev bude puštena u saobraćaj u martu 2026. godine, slijedi rekonstrukcija postojeće cijevi izgrađene još krajem 80-ih i početkom 90-ih godina prošlog stoljeća. Tokom rekonstrukcije, koja će trajati do 2029. godine i koštati oko 60 miliona eura, sav promet će biti preusmjeren na novoizgrađenu cijev, što znači da će tunel i dalje funkcionisati jednosmjerno naizmjenično, kao i dosad.
Tunel Karavanke, koji je važna saobraćajna arterija između zapadne Evrope i Balkana, koristi veliki broj građana Bosne i Hercegovine – kako onih koji putuju na Zapad, tako i povratnika i turista. Nova tunelska cijev prostire se po četiri kilometra na slovenskoj i austrijskoj strani. Dok su Austrijanci završili svoj dio radova još 2021. godine, Slovenci su kasnili zbog sporog izbora izvođača. Radove na slovenskoj strani izvodi turska kompanija Cengiz İnşaat, poznata i po radovima na Koridoru 5C u BiH, a troškovi izgradnje iznose 160 miliona eura.
Jedan od najvećih izazova tokom gradnje bila je kompleksna struktura tla, što je dodatno usložnilo radove. Iako će modernizacija tunela Karavanke dugoročno poboljšati protočnost saobraćaja i sigurnost, vozače čeka još nekoliko godina strpljenja prije nego što ovaj granični prijelaz konačno postane dvosmjeran i bez zastoja.