Digitalna detoksikacija

Učinkovit način da provedete manje vremena na društvenim mrežama

Aplikacije

U modernom digitalnom dobu društvene mreže postale su sastavni dio našeg svakodnevnog života.

Iako nude brojne pogodnosti kao što su održavanje kontakta s prijateljima i porodicom, umrežavanje i pristup vijestima, pretjerano korištenje društvenih mreža može dovesti do značajnog gubitka vremena i negativno uticati na naše mentalno zdravlje .

Ako smatrate da provodite previše vremena pretražujući društvene mreže i želite povratiti svoje vrijeme, ovaj članak nudi nekoliko praktičnih savjeta i alata koji će vam pomoći da manje vremena provodite na društvenim mrežama. Radije provedite to vrijeme sa porodicom i prijateljima ili ga uložite u sebe!

Razumijevanje uticaja prekomjerne upotrebe društvenih medija

Prije nego što zaronimo u strategije za smanjenje upotrebe društvenih medija, važno je razumjeti zašto to može biti problematično. Pretjerana upotreba društvenih medija može dovesti do smanjenja produktivnosti jer vrijeme provedeno na društvenim mrežama može odvratiti pažnju od posla, učenja/učenja, druženja sa porodicom i drugih važnih zadataka. Također je povezano s problemima mentalnog zdravlja kao što su anksioznost, depresija i osjećaj usamljenosti. Nadalje, vrijeme ispred ekrana, posebno prije spavanja, može ometati san.

Savjeti i trikovi za manje vremena na društvenim mrežama

Postavljanje jasnih ciljeva je prvi korak ka tome. Odredite zašto želite da smanjite upotrebu društvenih mreža. Bilo da se radi o poboljšanju produktivnosti, mentalnog zdravlja ili odnosa s prijateljima, jasni ciljevi će vas motivirati da se držite svog plana. Praćenje vremena provedenog na društvenim mrežama može vam dati uvid u to koliko vremena provodite na tim istim aplikacijama. I iOS i Android uređaji nude alate koji vam mogu pomoći da pratite svoje vrijeme ispred ekrana.

Kreiranje rasporeda je još jedna efikasna strategija. Odredite određeno doba dana da provjerite društvene mreže i pridržavajte se tog rasporeda kako biste spriječili bezumno pomicanje. Isključivanje obavještenja također može značajno smanjiti iskušenje da provjerite svoj telefon svaki put kada čujete obavještenje. Ova obavještenja su dizajnirana da privuku vašu pažnju, tako da njihovo onemogućavanje može pomoći da ostanete fokusirani.

Zamjena vremena provedenog na društvenim mrežama drugim produktivnijim aktivnostima poput čitanja, vježbanja ili bavljenja hobijem može vam pomoći da prekinete naviku. Ograničavanje pristupa na telefonu premeštanjem aplikacija za društvene mreže u fasciklu kojoj nije lako pristupiti ili njihovim uklanjanjem sa početnog ekrana može smanjiti iskušenje da ih otvorite. Postavljanje granica, kao što je izbjegavanje društvenih mreža tokom obroka ili sat vremena prije spavanja, također može pomoći u stvaranju zdravije ravnoteže.

Brisanje pratilaca i prijatelja koji ne dodaju vrijednost vašem životu može učiniti vaše iskustvo na društvenim mrežama pozitivnijim i oduzimati manje vremena. Korištenje ekstenzija za web pretraživač koji ograničavaju količinu vremena koje možete provesti na određenim stranicama ako društvenim mrežama pristupate s računala je još jedan učinkovit pristup. Vježbanje "mindfulnessa", odnosno svjesnosti zašto posežete za telefonom - bilo iz dosade, navike ili "bježanja od određenih obaveza" - može vam pomoći da razvijete zdravije navike.

**iOS*

Postoji nekoliko aplikacija i funkcija dizajniranih za upravljanje i smanjenje korištenja društvenih medija. Za korisnike iOS-a, ugrađena funkcija Screen Time vam omogućava da pratite i kontrolirate svoje vrijeme ispred ekrana. Daje vam izvještaje o korištenju aplikacija, rasporede "spavanja", ograničenja aplikacija i mogućnost postavljanja ograničenja za određene aplikacije. Još jedan koristan alat je Focus Mode , koji vam pomaže da ostanete fokusirani filtriranjem obavijesti na osnovu onoga što trenutno radite.

Nudi prilagodljive modove za posao, lično vrijeme, spavanje i još mnogo toga. Aplikacija Forest je alat za produktivnost koji vas ohrabruje da ne koristite telefon tako što uzgajate virtuelno drvo. Ako napustite aplikaciju prije isteka vremena, drvo umire, a s vremenom možete "napraviti" šumu kao vizualni prikaz vašeg fokusa.

Android

Korisnici Androida mogu iskoristiti prednosti Digitalnog blagostanja, ugrađene funkcije na mnogim Android uređajima koja pruža uvid u vaše digitalne navike i pomaže vam da prekinete vezu s telefonom. Uključuje vremenska ograničenja aplikacije, režim fokusiranja i režim mirovanja. ActionDash je još jedna sveobuhvatna aplikacija za 'digitalno zdravlje' koja pruža detaljne izvještaje o korištenju aplikacija, izvještaje o vremenu korištenja, ograničenja upotrebe aplikacija, način fokusiranja i detaljnu analitiku.

StayFree vam pomaže da nadgledate i kontrolirate korištenje telefona, nudeći statistiku korištenja, podsjetnike o prekomjernoj upotrebi, način fokusiranja i uvid u obrasce korištenja telefona. Social Fever je dizajniran da vam pomogne da upravljate i smanjite svoje vrijeme ispred ekrana pomoću funkcija kao što su praćenje vremena u aplikacijama, postavljanje dnevnih ograničenja, podsjetnici za vodu i podsjetnici za zdravlje očiju kako biste zaštitili svoje fizičko zdravlje.

Dodatni savjeti za dugoročni uspjeh

Za dugoročni uspjeh, razmislite o postepenom smanjenju korištenja društvenih mreža ako vam je teško naglo smanjiti. Počnite tako što ćete ograničiti svoje vrijeme na 10-15 minuta dnevno. Pronalaženje podrške od prijatelja ili članova porodice, ili pridruživanje online zajednicama sa sličnim ciljevima, može pružiti dodatnu motivaciju. Takođe je važno biti strpljiv i shvatiti da je za promjenu navika potrebno vrijeme ; to je postepen proces.

Zaključak

Provođenje manje vremena na društvenim mrežama može dovesti do brojnih prednosti, uključujući povećanu produktivnost, bolje mentalno zdravlje i značajnije interakcije u stvarnom životu. Primjenom savjeta i korištenjem alata spomenutih u ovom članku možete preuzeti kontrolu nad svojim navikama na društvenim mrežama i stvoriti zdraviju ravnotežu u svom digitalnom životu. Zapamtite, cilj nije potpuno eliminirati društvene mreže, već ih koristiti svjesno i namjerno.