
Ananas ostvario 43.000 KM prihoda i izgubio 1,2 miliona: Bh. građani ostali ravnodušni na Miškovićev projekt
Miškovićeva online ofanziva na BiH doživjela hladan tuš: "Balkanski Amazon" daleko od očekivanja.
Kada je Miroslav Mišković, jedan od najmoćnijih i najbogatijih biznismena u Srbiji i na Balkanu, odlučio da svoje online carstvo proširi na Bosnu i Hercegovinu, očekivanja su bila velika. Njegova kompanija Ananas d.o.o. Sarajevo, najavljena kao potencijalni "Balkanski Amazon", sredinom prošle godine počela je s radom na domaćem tržištu, nakon što je prethodno izgradila određenu poziciju u Srbiji, a potom se proširila i na Crnu Goru te Sjevernu Makedoniju.
Međutim, najnoviji poslovni rezultati pokazuju da je pokušaj osvajanja bh. tržišta zasad završio s vrlo skromnim učinkom. Uprkos ambicioznoj najavi, agresivnom nastupu na društvenim mrežama i planovima da postane regionalni e-commerce gigant, Ananas je u Bosni i Hercegovini tokom 2024. ostvario prihode od svega 43.132 KM, dok je istovremeno zabilježio gubitak od čak 1,2 miliona KM.
Iako je za prve godine poslovanja u online sektoru uobičajeno poslovati s gubicima, naročito kada se uvode nove tehnologije i metode rada, ono što zabrinjava u ovom slučaju nisu minusi u poslovnoj bilanci, već mizerni prihodi koji jasno pokazuju da platforma nije uspjela da privuče širu pažnju bh. potrošača.
Dodatni izazov za Ananas bio je i dolazak drugih online platformi na bh. tržište. Među njima se posebno istakao Temu, kineski gigant koji funkcionira na potpuno drugačijem principu, isporučujući robu direktno iz Kine po izuzetno niskim cijenama. Iako razlika u poslovnom modelu postoji, Temu je vrlo brzo osvojio pažnju domaćih korisnika koji su se odlučili za jeftiniju i jednostavniju opciju.
Za razliku od Temua i sličnih servisa, Ananas se oslanja na saradnju s domaćim partnerskim firmama koje svoju robu nude putem njihove platforme, uz određene beneficije i popuste. Roba se zatim isporučuje brzom poštom, a kompanija za sada nema vlastite skladišne niti distributivne kapacitete u Bosni i Hercegovini, što dodatno otežava konkurentsku borbu na ionako prezasićenom tržištu.
Uprkos slabom startu, Ananas je odlučan nastaviti poslovanje u BiH i tokom ove godine. Ostaje da se vidi hoće li kompanija uspjeti reorganizovati svoje poslovanje, prilagoditi ponudu i cijene domaćem tržištu i time motivisati potrošače da im pruže novu šansu.
No, sudeći po dosadašnjim rezultatima, "Balkanski Amazon" će još dugo čekati da postane regionalni lider kakvim ga je Mišković zamislio. A bh. kupci, čini se, još uvijek radije biraju kinesku robu na klik nego regionalne e-commerce ambicije.