
Postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u tržnim centrima, a to je mali trik koji se zove vremensko izobličenje.
Nekima omiljeni hobi, a drugima nužno zlo - rijetko ko nije proveo nekoliko sati lutajući ulicama tržnih centara. I mnogi su vjerovatno izgubili pojam o vremenu. Međutim, da li ste ikada primijetili sat u nekom od centara?
Odgovor je vjerovatno – ne. Šoping centri su jedno od onih mjesta gdje vrijeme kao da ispari i gdje bi se 20-minutni šoping lako mogao pretvoriti u višesatno trošenje novca .
Zapravo, postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u tržnim centrima, a to je mali trik koji se zove vremensko izobličenje. Odnosno, to je čin promjene percepcije vremena osobe.
Pa kako to funkcioniše? I, da li nas to tjera da trošimo više novca?
„Odsustvo satova u trgovačkim centrima je pažljivo osmišljena strategija, duboko ukorijenjena u psihologiju potrošača“, kaže psihologinja Laura Geige.
Ona kaže da je dizajniran da produži dužinu vaše posjete, a samim tim i vašu potrošnju.
„Tržni centri su dizajnirani da budu nezavisni univerzumi u kojima se suptilno manipuliše konceptom vremena. Namjerno izostavljanje satova je strateški element psihologije okruženja, čiji je cilj da vas odvoji od protoka vremena“, dodaje.
Zaboravljamo na vrijeme dok kupujemo
A kako zaboravljamo na vrijeme dok kupujemo, podstičemo uranjanje u iskustvo kupovine usput. Ne možemo skrenuti pogled.
„Što duže ostanete u ovom bezvremenskom stanju, veća je vjerovatnoća da ćete obaviti dodatne kupovine, podstaknute odvajanjem od vanjskih vremenskih obaveza i rasporeda“, objašnjava Laura.
To nije jedina taktika koju trgovački centri koriste da vas privuku: oni takođe stvaraju određenu vrstu atmosfere sa kontrolisanim osvetljenjem, temperaturom i muzikom u pozadini.
"Ovi senzorni znakovi dizajnirani su da vam podignu raspoloženje, smanje stres i suptilno potiču konzumaciju stvarajući okruženje koje djeluje umirujuće i stimulativno" .
Tehnike za privlačenje ljudi
Javna je tajna da trgovine i supermarketi koriste tehnike kako bi privukli ljude da troše više novca. Da li ste se ikada zapitali zašto prodavnice često puštaju opuštene pjesme?
To je zapravo psihološka tehnika.
"Supermarketi obično puštaju sporiju muziku kako bi stvorili mirnu atmosferu bez žurbe, zadržavajući vas u radnji što je duže moguće", rekao je Richard Price, stručnjak za uštedu novca i direktor online supermarketa Britsuperstore.
„Da biste se izborili sa ovim kada obavljate nedeljnu kupovinu, obavezno postavite vremensko ograničenje – sat je odlična polazna tačka“, dodaje on.
Takođe, tokom godina, kolica su postala veća, tako da u njih možemo da stanemo više robe.
„Što su kolica veća, veća je vjerovatnoća da ćete potrošiti više, pa pokušajte da se držite ručne korpe“, objasnio je Richard.
“Istraživanje je pokazalo da kada se veličina korpe udvostruči, potrošači kupuju 40 posto više”, kaže on.
I prilično je uobičajeno da se skuplji proizvodi stavljaju na police u visini očiju. Da biste pronašli jeftinije alternative, samo pogledajte malo više ili niže.