
Češki automobilski gigant Škoda Auto obilježava 130. godišnjicu svog postojanja na jednom od najprestižnijih sajmova klasičnih automobila – Rétromobile 2025, koji se održava u Parizu.
U partnerstvu sa Škoda France, kompanija izlaže 16 pažljivo odabranih modela, prikazujući fascinantno putovanje kroz tri vijeka automobilske istorije.
Revolucija na dva i četiri točka: Škodini počeci
Posjetioci sajma imaju priliku da se vrate u vrijeme kada je Škoda bila poznata pod imenom Laurin & Klement i kada je proizvodila bicikle i motocikle prije nego što je ušla u svijet automobila. Na štandu se nalazi replika bicikla L&K Slavia iz 1897. godine, kao i dva rijetka motocikla:
- L&K BZ (1903) – motocikl s jednocilindričnim motorom zapremine 331 cm³, sposoban da razvije 60 km/h. • L&K CCR (1905) – napredniji model koji je nagovijestio budući razvoj motornih vozila.
Prvi automobil kompanije L&K Voiturette A, koji je debitovao 29. oktobra 1905. godine, takođe zauzima centralno mjesto. Pokretao ga je dvocilindrični motor od 1.005 cm³ sa 7 KS, omogućavajući brzinu do 40 km/h.
Zlatno doba automobilske industrije (1920–1940)
Period između dva svjetska rata bio je ključan za rast Škode, a na sajmu se mogu vidjeti neki od najvažnijih modela tog doba:
- Škoda L&K 110 (1929) – prvi automobil proizveden nakon što je Laurin & Klement postao dio industrijske grupe Škoda. • Škoda Popular Sport Coupé (1934) – izuzetno rijedak model iz limitirane serije od samo pet primjeraka, koji je nedavno postao dio kolekcije Škoda Muzeja. • Škoda Rapid OHV (1940) – elegantni coupe s aerodinamičnim dizajnom i maksimalnom brzinom od 110 km/h.
Poslijeratna era – praktičnost, stil i inovacije
Druga polovina 20. vijeka donijela je raznovrsne modele koji su odražavali promjene u dizajnu i tehnologiji:
****Škoda 1201 STW (1958) – svestrano vozilo dostupno u više verzija, uključujući hitnu pomoć i službene automobile.
• Škoda Felicia (1961) – elegantni kabriolet s motorom 1.089 cm³ i 50 KS, koji je mogao postići brzinu do 130 km/h.
• Škoda Trekka (1966–1973) – prvo off-road vozilo Škode, proizvedeno na Novom Zelandu, s komponentama iz modela Octavia Super.
• Škoda 110 Super Sport Ferat (1981) – futuristički koncept, poznat po ulozi u kultnom češkom horor filmu “Ferat Vampir” (Upír z Feratu).
Ulazak u moderno doba i električnu budućnost
Škoda na sajmu predstavlja i pet modernih modela, koji simbolizuju prelazak u 21. vijek i razvoj električnih vozila:
- Škoda Octavia WRC (2003) – dokaz Škodine posvećenosti motosportu. • Škoda Superb Tour de France (2005) – specijalno izdanje koje odražava dugogodišnje partnerstvo s biciklističkim Tour de Franceom. • Škoda Yeti Extreme Concept (2014) – visokoperformansni SUV koncept, napravljen za ekstremne uslove. • Škoda Enyaq i Škoda Elroq – električna vozila koja predstavljaju budućnost brenda.
Rétromobile: Festival automobilske historije
Sajam Rétromobile 2025 održava se na Paris Expo Porte de Versailles od 5. do 9. februara, privlačeći preko 130.000 posjetilaca iz cijelog svijeta – od kolekcionara i entuzijasta do profesionalaca iz automobilske industrije.
Škoda je redovni učesnik ovog događaja, a prošle godine je proslavila 90 godina modela Superb. Ove godine, s najvećim izložbenim prostorom do sada (500 m²) i kolekcijom od 16 legendarnih vozila, kompanija još jednom potvrđuje svoj istorijski značaj i inovativni duh.
130 godina inovacija i uspjeha
Od bicikala i motocikala do električnih SUV-ova i trkaćih automobila, Škoda na Rétromobileu demonstrira impresivan evolucijski put koji traje već 130 godina. Ova izložba nije samo slavlje prošlosti, već i podsjetnik na to koliko je Škoda bila i ostala važan igrač u svjetskoj automobilskoj industriji.