CIJENE U PORASTU

Španska političarka kritikuje vlast: "Dacia Sandero košta dvostruko više nego 2018. godine."

Spanija Dacia Dacia Sandero cijene novih automobila

Zastupnica Esther Muñoz iz Narodne stranke, kritikovala je u španskom Kongresu aktuelnu vlast istaknuvši činjenicu da je cijena najprodavanijeg automobila u Španiji, Dacije Sandero, udvostručena u posljednjih sedam godina, što istim tempom nisu pratile plate.

Novi automobili su skuplji nego ikad, a takav talas je zahvatio cijelu Evropu. Od početka pandemije, cijene su nastavile rasti, što je dovelo do toga da jeftini brend Dacia doživi svoje zlatno doba, piše španski El Pais. To je također otvorilo vrata kineskim kompanijama poput Omode i MG-a, koje su iskoristile svoje konkurentne cijene kako bi se učvrstile na španskom tržištu.

Ova situacija ima mnogo dublje korijene. Za početak, proizvođači poput Forda odlučili su usvojiti strategiju manje prodaje, ali po višoj cijeni, što je dovelo do nestanka modela poput kultne Fieste. Cilj? Poboljšanje profitabilnosti, koja je trenutno važnija od samog obima prodaje.

Također ne smijemo izgubiti iz vida nestašicu poluprovodnika s početka decenije, koja je također doprinijela široko rasprostranjenom porastu cijena, kao ni investicije potrebne za ispunjavanje najnovijih zahtjeva za emisije i sigurnost. Inflacija je u posljednjih nekoliko godina također igrala važnu ulogu.

Konačno, mnogi proizvođači automobila ulažu značajna sredstva u elektrifikaciju, investicije koje moraju biti profitabilne na ovaj ili onaj način. Ovo je stvorilo idealno tlo za to da kupovina automobila u Evropi danas bude mnogo teža nego što je bila prije samo deset godina.

Uprkos svemu, ništa manje nije istina da se Dacijin uspjeh stvarao već dugo vremena. Rumunski brend, dio Renault Grupe, učvršćuje svoj imidž racionalne i inteligentne alternative, sa sve pouzdanijim proizvodima poput Sandera. Zanimljivo je primijetiti da je ovo vozilo najprodavaniji automobil u Evropi u segmentu privatnim kupcima od 2017. godine, mnogo prije trenutnog porasta cijena.

Prošle godine, Dacia Sandero je prvi put postala najprodavaniji automobil u Evropi, a istu poziciju je zauzimala i na španskom tržištu. Međutim, rumunski hatchback s Renaultovom mehanikom sada košta dvostruko više nego prije nekoliko godina. Uspjeh jeftinog hatchbacka iskoristila je zastupnica Esther Muñoz iz Narodne stranke kako bi kritikovala ekonomsko upravljanje španske vlade.

"Ljudi ne mogu priuštiti kupovinu stana, pa čak ni najam. Znate li koji je najprodavaniji automobil u Španiji? Znate li? Dacia. Znate li koliko je koštala kada ste došli na vlast? Oko 7.000 eura. Znate li koliko košta sada? Oko 15.000 eura, a plate se nisu udvostručile."

Istina je da, bez obzira na ekonomsku situaciju, rastuće cijene nisu jedinstveno španski fenomen; dešavaju se širom Evrope. Možda je zato Sandero postao bestseller na Starom kontinentu. Hegemonija koja će se sigurno povećati sljedeće godine s dolaskom njegovog drugog redizajna, koji bi sa sobom mogao donijeti dugoočekivani hibridni motor koji se već ugrađuje u njegovog francuskog brata, jednako popularnog Renault Clija.