
Edin Forto, ministar transporta i komunikacija BiH na javnom saslušanju u Parlamentarnoj skupštini BiH rekao je da ovim ritmom BiH nikada neće ući u Evropsku uniju.
"BiH ovim ritmom i ovim procedurama nikada neće ući u EU, ako ne promijenimo nešto, mi smo se zaglavili", rekao je Forto.
Obrazlažući proces u vezi sa izradom Zakona o Agenciji za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi BiH, Forto je rekao da se zakon po hitnoj proceduri radi zato što je nemoguće da neka radna grupa u kojoj se nalazi 20 ljudi postigne konsenzus.
Takođe, rekao je je neophodna modernizacija kada je riječ o vazdušnom saobraćaju, istovremeno naglašavajući da je trenutno zbog loših zakonskih rješenja ugrožena bezbjednost.
"Ako ne modernizujemo zakon možemo izgubiti kontrolu nad našim nebom, a bez modernizacije BHANSA i svega nad sektorom, možemo izugubiti sve, pa i inspekcijskih nadzor. Zakon je zastario", rekao je Forto.
Poslanici su Forti skrenuli pažnju da još uvijek jedna trećina neba BiH nije pod kontrolom Agencije za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi.
On je rekao da su za preuzimanje potpune kontrole potrebno preuzeti mnogo koraka te da se dozvola za to dobija od međunacionoanlog tijela, navodeći da Hrvatska kontroliše dio Srbije itd…
"To je normalna praksa. Gleda se teren, reljef itd… i političke granice ne prate te granice. Potrebna nam je infrastruktura, onda poslije toga u skladu sa međunarodnim propisima izvršiti siumulacije i na kraju od Eurokontrola dobiti dozvolu", rekao je Forto dodajući daje potrebno uraditi investiranje da bi preuzeli ostatak bh. neba.
Pojedini poslanici zamjerili su Forti i na tome, da sa Zakonom Agenciji za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi BiH želi na mjestu direktora Agencije za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi (BHANSA) zadrži Davorina Primorca, zeta Dragana Čovića koji se na toj poziciji nalazi već dva mandata i ne može više biti na tom mjestu. Na ovu tvrdnju Forto je odgovorio da on tog čovjeka nikada nije imenovao, pitajući poslanike SDA da li su oni pravili dilove po tom pitanju.
Forto je javno ispitan i po pitanju gasovoda južna interkonekcija gdje je rekao da ministarstvo kojim rukovodi ni na koji način nije nadležno za taj projekat.
"Južna interkonekcija nije u nadležnosti ovog ministarstva. Imamo odsijek za cjevovodni transport i stručni saradnik nikad ništa nije radio u slučaju cjevovodnog transporta. U svim zakonima i strategijama donesenim poslije 2002. godine nikada nismo pomenuti posebno u smislu energetske infrastrukture", rekao je Forto.
Govoreći o budućnosti projekta južna interkonekcija Forto je rekao da nije dobar u predviđanju budućnosti te da će on i njegova stranka učiniti sve da se on realizuje.
"Nismo ni protiv projekta istočne interkonekcije, ali južna je strateški projekat za BiH. Ne mogu predvijeti da li će ovaj saziv to uspjeti, kako je krenulo SNSD teško može biti parnter na evropskim i državnim stvarima jer su oni za sasvim nešto drugo. SNSD sumnjam da može biti partner ali teško je predvidjeti budućnost", rekao je Forto.
Za razliku od Forte, poslanici, koji uglavnom dolaze iz SDA rekli su da on ne poznaje nadležnosti ministarstva kojim rukovodi, istovremeno navodeći da Ministarstvo transporta i komunikacija ima i te kako nadležnosti po pitanju energenata. Pitali su se ko je nadležan za transport gasa cisternama ili uglja kamionima što su takođe energenti. "Nerazumijevanje transporta energije i roba je meni nevjerovatan. Energetika ni na koji način ne pripada ovom ministarstvu već ministarstvu spoljne tregovine i ekonomskih odnosa", rekao je Forto dodajući da je transport energije svugdje u svijetu u resoru energetike, a nikako saobraćaja.