ISPRAZNA RETORIKA I POLITIČKA DEMAGOGIJA

Izborni cirkus: Politika kao reality show u Bosni i Hercegovini

Političari cirkus

Predizborna kampanja u Bosni i Hercegovini, koja se odvija pred lokalne izbore zakazane za 6. oktobar, pretvorila se u komediju bez stvarnog sadržaja, a politička elita djeluje kao da je zaboravila na osnovnu svrhu svog postojanja.

Umjesto da se fokusiraju na konkretne probleme s kojima se građani svakodnevno suočavaju, političari se takmiče u ispraznoj demagogiji i emocionalnoj manipulaciji, ostavljajući stvarne potrebe naroda po strani. Ova situacija neodoljivo podsjeća na reality show, gdje je važno samo privući pažnju, dok su suštinske promjene gotovo nevidljive.

U prvom dijelu kampanje, nacionalne teme dominiraju razgovorima i medijskim naslovima, dok su lokalni problemi gurnuti u zaborav. Političke stranke vješto koriste emocionalne karte, stvarajući strah od “drugog” ili “drugog naroda”, umjesto da se bave pitanjima koja direktno pogađaju svakodnevni život građana. Iako se na terenu primjećuju neki pokušaji realizacije lokalnih projekata, kao što su izgradnja infrastrukture i poboljšanje javnih usluga, ta se ulaganja često koriste kao paravan za sticanje političkih poena. Obećanja o boljoj lokalnoj vlasti ispadaju prazna, dok se javni novac dijeli u sitnim iznosima kako bi se kupila podrška birača.

U ovoj kampanji, politička elita jasno pokazuje da im nije stalo do stvarnih promjena, već isključivo do očuvanja vlastitih privilegija. Dok se u pozadini vode borbe oko ideoloških pitanja i nacionalnih identiteta, na terenu se najčešće pojavljuje politika “kruha i igara”. Političari s lakoćom koriste resurse koje imaju na raspolaganju, prikazujući se kao dobri vođe koji se brinu za svoje građane, dok u stvarnosti vješto izbjegavaju odgovornost i transparentnost.

Društvene mreže, koje su postale platforma za političku borbu, samo dodatno komplikuju situaciju. Na njima se često vodi žestoka borba riječi, gdje se neprestance diskreditiraju politički protivnici, dok se istinski problemi gube u moru besmislenih postova i emotivnih izjava. Ta zapaljiva retorika samo produbljuje podjele u društvu, stvarajući atmosferu nepovjerenja i straha. Umjesto da se raspravlja o konkretnim politikama i rješenjima, javni diskurs se sve više usmjerava prema destruktivnim i polarizirajućim temama.

Osim toga, nepravilnosti u vođenju kampanje postale su uobičajena pojava. Unatoč izrečenim sankcijama zbog preuranjene kampanje, mnoge političke stranke nastavljaju s ovakvim praksama, jer im se to isplati. Čini se da su izrečene kazne više simbolične nego što su preventivne, a političari su spremni platiti te kazne kako bi nastavili s manipulacijama i prevarama. Ova situacija dodatno pokazuje koliko su političke stranke odvojene od stvarnosti i potrebama svojih građana.

Ono što nedostaje u ovoj predizbornoj kampanji jesu konkretne strategije koje bi mogle donijeti stvarne promjene. Građani očekuju programe koji će se baviti ekonomskim razvojem, poboljšanjem obrazovanja i zdravstva, te rješavanjem pitanja nezaposlenosti. Umjesto toga, kampanja je prepuna starih, isprobanih strategija koje se oslanjaju na podjele i manipulacije, dok se istinski problemi ignoriraju.

Sve ovo ukazuje na to da se borba za vlast u Bosni i Hercegovini ne vodi u interesu građana, već isključivo radi očuvanja privilegija onih koji su već na vlasti. Ova kampanja otkriva suštinsku prazninu u političkom diskursu, gdje su stvarni problemi gurnuti u stranu, a budućnost naroda prepuštena nesposobnim rukama.

Na kraju, ostaje pitanje: kada će politička elita početi da sluša svoje građane i da se bavi njihovim stvarnim potrebama? Kada će prestati s igrama na emocije i manipulacijama, i konačno se posvetiti izgradnji bolje budućnosti za sve? S obzirom na trenutnu situaciju, čini se da će građani još dugo čekati na odgovore na ova pitanja, dok će izborni cirkus i dalje trajati.