Jedna udaljena pista u južnoj Libiji promijenila je ravnotežu u sudanskom građanskom ratu. Ova lokacija postala je ključna ruta snabdijevanja za Snage brze podrške (RSF).
Zalihe usmjerene kroz pistu u Kufri pomogle su RSF-u da se oporavi nakon što su snage sudanske vojske u martu ponovo zauzele Kartum.
Zvaničnici su za Reuters rekli da je zračni koridor bio ključan za zauzimanje al-Fashira u oktobru, što je označilo prekretnicu koja je grupi omogućila konsolidaciju kontrole nad velikim dijelom Darfura i prodor prema jugu.
Satelitske snimke, podaci o praćenju letova i materijali sa društvenih mreža koje je Reuters analizirao pokazuju da je aerodrom prošao brzu renovaciju, uključujući obnovljene hangare, povećanu zemaljsku infrastrukturu i nagli porast aktivnosti teretnih aviona od aprila.
Teretni letovi i međunarodne veze
Analitičari su identifikovali najmanje 105 slijetanja teretnih aviona u Kufri između 1. aprila i 1. novembra, na osnovu satelitskih snimaka i evidencije letova.
Nekoliko letova obavljali su avioni povezani u ranijim UN izvještajima sa transferima oružja u koje je bila uključena UAE, iako Abu Dabi negira podršku bilo kojoj strani u sudanskom ratu.
Jedan avion Ilyushin-76 letio je u Kufru iz Dubaija 5. juna, a kasnije je stigao iz Bosasa u Somaliji, još jedne lokacije gdje UAE ima sigurnosne veze.
Dva dodatna aviona Ilyushin, povezana sa kirgistanskim operaterima spomenutim u UN istragama, također su praćena prilikom slijetanja na pistu.
RSF negira da prima podršku iz Emirata, dok libijske vlasti na istoku tvrde da su letovi prevozili civile i lokalno sigurnosno osoblje.
UAE je odbacio optužbe za snabdijevanje oružjem, dok je sudanska vojska podnijela žalbe UN-u tvrdeći da se libijskim rutama prebacuju plaćenici i oružje.
Nalazi sugeriraju da je koridor u Kufri postao odlučujući logistički kanal, pokazujući kako regionalne mreže i prekogranične linije snabdijevanja i dalje oblikuju tok sudanskog rata.