Dok bi mnogi očekivali da kraljevski doručak uključuje raskošnu gozbu peciva, lososa i svježeg voća, omiljeni jutarnji obrok kraljice Camille je mnogo jednostavniji. To je zobena kaša, jelo za koje zdravstveni stručnjaci kažu da je savršeno za zdravo srce.
Kraljičin omiljeni doručak
Kraljica je veliki ljubitelj zobene kaše, hrane koja se dugo povezuje sa snižavanjem holesterola. Ovo skromno jelo je decenijama omiljeno među Britancima koji vode računa o zdravlju, a porcija se može pripremiti za vrlo malo novca.
Camillina sklonost zobenoj kaši je više puta zapažena, a ovaj doručak se čak našao i na jelovnicima kraljevskih imanja. Prema časopisu Marie Claire, jedan od njenih omiljenih jutarnjih obroka je škotska zobena kaša prelivena medom.
Naučno dokazane koristi za srce
Ono što ovaj doručak čini posebno vrijednim je sve veći broj istraživanja koja povezuju zob s poboljšanim zdravljem srca. Zob sadrži vrstu rastvorljivih vlakana koja se nazivaju beta-glukan, za koje stručnjaci kažu da mogu pomoći u snižavanju nivoa LDL holesterola, često nazivanog "lošim" holesterolom.
Učinak beta-glukana na snižavanje holesterola toliko je dobro utvrđen da je Evropska agencija za sigurnost hrane odobrila zdravstvene tvrdnje u kojima se navodi da beta-glukan može pomoći u snižavanju nivoa holesterola u krvi, što posljedično može smanjiti rizik od koronarne bolesti srca.
Prema podacima dobrotvorne organizacije HEART UK, dokazano je da konzumiranje oko 3 grama beta-glukana dnevno snižava i ukupni i LDL holesterol. Ta organizacija opisuje zob kao jednu od najpristupačnijih namirnica za snižavanje holesterola na tržištu.
Novija istraživanja su također istakla potencijalni utjecaj zobi na zdravlje srca. Studija objavljena u časopisu Prevention otkrila je da je konzumacija zobene kaše povezana sa smanjenjem LDL holesterola do 10 posto kod učesnika s metaboličkim sindromom.
Dodatne pogodnosti i kraljevska jednostavnost
Osim što pomaže u regulaciji holesterola, zob osigurava vlakna, ugljikohidrate sporog oslobađanja i nekoliko važnih hranjivih tvari, uključujući magnezij, cink i vitamin B1. Stručnjaci kažu da ove hranjive tvari mogu potaknuti osjećaj sitosti, podržati zdravlje probavnog sustava i pružiti stalnu energiju tokom cijelog jutra.
Ovim doručkom, kraljica Camilla se pridružuje nizu kraljevskih porodica poznatih po svojoj sklonosti jednostavnim jutarnjim ritualima. Iako se kraljevska prehrana često povezuje s luksuzom, njen izbor zobene kaše pokazuje da neke od najzdravijih opcija za doručak mogu biti i među najjeftinijim i najlakšim za pripremu kod kuće.