Kompanija sa više od pedeset godina iskustva u proizvodnji automobila ponovo pokreće proizvodnju nakon duže pauze.
Nakon četrnaestogodišnje pauze, Santana Motors je ponovo pokrenula proizvodnju u Linaresu. Ovo označava povratak na automobilsku scenu brenda koji je decenijama bio sinonim za robusna terenska vozila proizvedena u Andaluziji. Ono što je počelo 1956. godine kao španski proizvođač terenskih vozila, a završilo zatvaranjem 2011. godine, sada ulazi u novo poglavlje, s novim partnerima, svježim idejama i jasnom ambicijom da se vrati na tržište.
Zvanično ponovno otvaranje fabrike Santana okupilo je političke zvaničnike i predstavnike medija. Za nas je mnogo važnije da je prvo novo vozilo već tada predstavljeno. Prvo proizvedeno vozilo simbolično je predato Trgovinskoj komori Linaresa.
Novi početak s modelima pick-upova
Povratak na tržište počinje s dva pick-up modela. Santana 400D dolazi s dizelskim motorom nove generacije snage 190 KS, dok snažniji 400 PHEV kao plug-in hibrid nudi čak 429 KS i do 120 kilometara električnog dometa. Oba modela su razvijena s naglaskom na stvarne terenske sposobnosti, modernu tehnologiju i izdržljivost, vrijednosti po kojima je Santana bila poznata u prošlosti.
Tehnološki, novi modeli nude do 28 sistema pomoći vozaču, a sa automatizovanom vožnjom nivoa 2, spadaju među najnaprednije pick-upove na tržištu. Postoji osam načina rada kroz unaprijed definirane postavke za sve uslove korištenja. Unutrašnjost ima mjesta za pet osoba, sa dva digitalna ekrana dijagonale 10,25 i 14,6 inča, te materijalima koji ostavljaju ozbiljan i savremen utisak.
Prodajna mreža i strateški partneri
Prodajna mreža je već uspostavljena, s više od trideset prodajnih mjesta u Španiji, Portugalu, Italiji, Andori i Gibraltaru. Postprodajna podrška je razvijena u saradnji s JPG grupom, uz obećanje isporuke rezervnih dijelova u roku od 24 do 48 sati. Po potrebi, dijelovi se mogu proizvesti i korištenjem reverznog inženjeringa, što dodatno naglašava praktičan pristup brenda.
Santana Motors je također potpisala strateški sporazum s kineskom grupom BAIC Automotive Group. Od sredine 2026. godine, cjelokupna ponuda SUV i terenskih vozila za evropsko tržište bit će sastavljena u Linaresu. Vozila će stizati u dijelovima, a konačna montaža će se obavljati u Španiji. Između 2026. i 2028. godine planirano je postepeno uvođenje novih modela baziranih na BAIC platformama, ali s prepoznatljivim Santana dizajnom.
Kratka historija Santane
Kompanija Santana Motors osnovana je 1956. godine u Linaresu, prvobitno kao Metalúrgica de Santa Ana. Brend je stekao svjetsku prepoznatljivost zahvaljujući proizvodnji licenciranih Land Rovera, koji su korišteni u poljoprivredi, vojsci, javnim službama i na najtežim terenima u Španiji i mnogim drugim zemljama. Ova vozila su svojim kvalitetama zaslužila poštovanje ljubitelja Land Rovera, a svoju vrijednost na tržištu polovnih vozila zadržavaju i danas.
Santana je kasnije razvio vlastite modele, a ostao je upamćen po izuzetnoj izdržljivosti, jednostavnoj mehanici i sposobnosti vožnje u ekstremnim uslovima. Ovi modeli su decenijama simbolizirali pouzdan radni automobil koji se nije bojao blata, kamenja ili pustinja. Među posljednjim modelima, nakon licencirane proizvodnje Suzukijevih SUV vozila, bio je Iveco Mastiff, koji se smatrao mediteranskim odgovorom na poznatiji Defender.