MILIONER IZ MODRIČE OTKRIO TAJNE SVOG USPJEHA: OD TRGOVINE DO IPO-A NA ZAGREBAČKOJ BERZI

Marko Pipunić iz Modriče najavljuje izlazak Žito grupe na berzu i priču o svom preduzetničkom usponu

Pare stednja novac

Marko Pipunić, uspješni preduzetnik iz Modriče i osnivač Žito grupe, najavio je da će njegova kompanija uskoro izaći na berzu putem inicijalne javne ponude dionica (IPO), s ciljem uvrštenja na uređeno tržište Zagrebačke berze. Ovaj potez predstavlja značajan korak u razvoju firme koja je tokom posljednjih godina zabilježila snažan rast.

Pipunić je u intervjuu za hrvatski portal otkrio detalje svoje poslovne priče, koja je započela prije 35 godina zajedno s ocem, u trgovini ratarskim kulturama i repromaterijalom. Sa diplomom Poljoprivrednog fakulteta u Osijeku, odlučio je da karijeru gradi na području agribiznisa, posebno na tržištu bivše Jugoslavije, Hrvatske i danas Evrope.

Njegova Žito grupa je danas jedna od najmoćnijih u Hrvatskoj, sa više od 1600 zaposlenih i obradom od 80.000 hektara zemlje. Osnivač ističe da je poslovanje izgrađeno na principima tržišnog rada, izbjegavajući politiku i favoriziranje bilo kakvih interesa, jer je konkurencija i tržište jedino mjerilo uspjeha.

Na pitanje o svojoj poslovnoj filozofiji, Pipunić navodi da je ključ uspjeha u detaljnoj analizi i racionalnom upravljanju resursima, te da je u više od tri decenije poslovanja uspio razviti vertikalno integrisanu kompaniju, od proizvodnje do prodaje hrane na tržištu.

Ističe i da je u 2016. osvojio titulu EY Poduzetnik godine, što mu je donijelo međunarodno priznanje, a kaže da je tada shvatio da ne treba imati kompleksa u poslovanju, čak ni ako ne govori tečno engleski ili njemački jezik.

Pipunić ističe da je tržište bivše Jugoslavije, sa 22 miliona stanovnika, bilo izvrsna prilika za razvoj, uz nedostatak privatnih firmi i veliku dostupnost kapitala. Ulaganja u njegovoj grupi premašila su 200 miliona evra u posljednjih devet godina, a planirana su dodatna ulaganja od 105 miliona evra, posebno u svinjogojstvu i proizvodnji mesa.

Objašnjava da je njegov poslovni model fleksibilan, jer se oslanja na vlastito znanje i iskustvo, pogotovo u svinjogojstvu, gdje želi povećati kapacitete i isporuku. Takođe ističe da je zahvaljujući brojnim kontaktima i iskustvu, uspio privući stručnjake iz dijaspore i na taj način unaprijediti zdravstveni, prehrambeni i turistički sektor u regiji.

Kao primjer uspjeha, Pipunić spominje hotel u Čepinu, koji je dobio prestižnu ocjenu 9,9 na Booking.com, te privlači goste iz cijelog svijeta. Nadalje, ističe da je njegov rad usmjeren na tržište i da politika nije imala direktan utjecaj na poslovne rezultate.

Kroz svoj rad, Pipunić je želio pokazati da je uspjeh moguć i bez političkog podmazivanja, ističući da je važno stvoriti dobru poslovnu platformu i raditi na tržištu. U budućnosti vidi priliku u širenju proizvodnje i povećanju kapaciteta, posebno u sektoru svinjogojstva, gdje želi biti konkurentan evropskim proizvođačima.

Ovaj primjer pokazuje da je uz hrabar i strateški pristup, moguće izgraditi uspješan biznis i ostvariti međunarodni rast, a njegov put od trgovca do milionera inspiracija je za mnoge u regiji.