Sve je krenulo poslom s rezancima

Nekad su vrijedili više od BMW-a, sad propadaju

Epa

Na svom vrhuncu, novi proizvođač automobila bio je procijenjen na više od 85 milijardi dolara.

U avgustu prošle godine Vinfast je vrijedio više od Forda, General Motorsa i BMW-a, ali za razliku od ostalih brendova u prvih deset, Vinfast ima mizernu prodaju.

Pored toga, iskustva u vožnji sa prvim modelom VF8 takođe su se pokazala razočaravajućim. Uprkos tome, dionice su porasle sa početne cijene od 10 dolara na više od 82 dolara po dionici u avgustu. Ali ubrzo je cijena pala i sada dionica vrijedi manje od 3 dolara.

Ranije u aprilu dvije advokatske firme najavile su tužbu, navodeći da je Vinfast davao lažne izjave o poslovnim rezultatima i uspjesima prilikom izdavanja dionica. Glasnogovornik Vinfasta je u razgovoru za Charlotte News & Observer te tvrdnje nazvao neosnovanim .

"Vinfast se pridržavao najviših etičkih standarda i dosljedno je poštovao sve zakone i propise na tržištima na kojima posluje. Nećemo dalje komentirati ovu stvar", rekao je.

Od posla s rezancima do automobila

Priča o Vinfastu je zapravo priča o Pham Nhat Vuongu (54). Vijetnamci su svojevremeno studirali geologiju u Moskvi i pokrenuli posao s rezancima u Ukrajini 1990-ih. Izmislio je proces koji omogućava da se rezanci skuvaju za 3 do 4 minute umjesto za petnaest minuta.

Ispostavilo se da je to bio veliki proboj i on je na kraju prodao svoje carstvo rezanaca Nestléu 2009. za procijenjenih 150 miliona dolara. Vratio se u Vijetnam i uložio novac, između ostalog, u marku automobila i potpuno se bacio na razvoj električnih modela.

Prvi automobili su izašli na tržište godinu dana kasnije nego što je planirano. Vinfast je u aprilu ove godine u Evropi naglo spustio cijenu SUV-a VF8 sa najvećom baterijom sa više od 74.000 na 59.790 eura, što je naišlo na veliko ogorčenje kupaca koji su vozilo kupili po višoj cijeni.

U Sjedinjenim Državama, novinari su kritizirali Vinfast VF8. Ispostavilo se da je podvozje nedovršeno, postoje sistemi koji nisu pravilno povezani, a čuju se razni neželjeni zvuci. Marka je 2022. prodala manje od osam hiljada automobila i pretrpjela gubitak od 2,1 milijardu dolara. Prošle godine je taj broj porastao na 34.855, ali to je još uvijek daleko od cilja.