ISMIJAVANJE VJERE KAO MASKA ZA INTELEKTUALNU BIJEDU

Nije sloboda kad prezireš vjeru: Odgovor novinaru koji ismijava žene pod hidžabom

Hidzab

Postoje tekstovi koji provociraju. I postoje oni koji vrijeđaju. Ovaj novinarski pokušaj „filozofskog“ ogoljavanja vjere spada u drugu kategoriju — u one jadne, površne, samozadovoljne ispade u kojima autor, glumeći prosvijetljenost, zapravo pokazuje duboku prazninu i neznanje.

Kada neko piše o vjeri sa prezirom, to ne govori ništa o Bogu — nego sve o njemu samom.

Autor koji se usudio žene pod hidžabom opisati kao „stvorenja u crnim kesama za smeće“, ne pokazuje ni slobodu ni hrabrost, već bolestan kompleks nadmoći, intelektualni očaj i duboku netrpeljivost prema svemu što ne razumije.

Hidžab nije ropstvo. Hidžab je odluka.

Za razliku od novinara koji, očigledno, nije u stanju shvatiti razliku između izbora i prisile, žene koje nose hidžab ne traže ničiju saglasnost. One ne žive „pod crnim kesama“, kako to ponižavajuće sugeriše — one žive u skladu sa sobom, svojim uvjerenjem, identitetom i Bogom.

Hidžab nije simbol patnje, već otpor — otpor površnosti, trivijalnosti i društvu koje ženu mjeri po količini gole kože, a ne po dubini misli.

Te žene su u isto vrijeme i majke, i studentice, i doktorice, i naučnice, i umjetnice. Njihova snaga se ne vidi na naslovnicama, ali se osjeća u svakom njihovom koraku — jer su svjesno izabrale svoj put.

I taj izbor, za razliku od novinarovog, nije proizvod prazne potrebe da provocira, nego smirenosti onih koji znaju ko su i zašto to jesu.

Mržnja umotana u ironiju

Nije hrabrost vrijeđati vjeru onih koji ti ne mogu odgovoriti istom mjerom. To je kukavičluk.

Nije sloboda ismijavati tuđu pobožnost, nego dokazati da razumiješ i ono s čim se ne slažeš.

Nije moderno ružno govoriti o Bogu — nego nisko.

Danijel Hadzovic
Foto © "Ljudska gromada" koja svojim crnim humorom vrijeđa žene pod hidžabom

Autor koji se, vjerovatno u klimatizovanoj redakciji, „znoji“ nad tuđim osjećanjima prema vjeri, zapravo pati od intelektualnog pregrijavanja — nesposoban da razumije da sloboda ne znači razgolititi tijelo, nego pročistiti misao.

Njegova „so u kosi“ i „život koji pulsira“ su prazne fraze čovjeka koji ne zna da smisao ne leži u suncu i moru, nego u miru koji osjetiš u duši.

Ako vjeruješ da pakao postoji, možda bi trebao razmisliti ko je bliži njegovim vratima:

– žene koje u tišini mole, ne tražeći pažnju i ne osuđujući druge,

ili novinar koji javno prezire vjeru i ismijava nečiju duhovnost?

Jer prava paklena vatra nije ona o kojoj piše religija — nego ona koja gori u dušama onih koji su izgubili empatiju i poštovanje, a samo jedan Bog zna ko će u pakao.

Ovaj tekst nije odgovor u ime vjere, već u ime elementarnog dostojanstva.

Jer kad novinar misli da slobodu izražava time što vrijeđa vjeru miliona žena širom svijeta — to nije sloboda. To je duhovna bijeda.

A najveća ironija je što te žene, koje on naziva „zarobljenima“, u sebi nose više mira, dostojanstva i snage nego on u cijeloj svojoj samoproklamovanoj „slobodi“.

One ne nose „crne kese“. One nose vjeru.

A on nosi — prazninu.