MINISTRI PROMETA EUROPSKE UNIJE ODLUČILI

Nova pravila Zabrana vožnje će se ubuduće primjenjivati u cijeloj EU

Vozacka dozvola eu

Projekt je namijenjen povećanju sigurnosti na cestama, a podržala ga je većina država EU...

Ministri prometa Europske unije odlučili su da se oduzimanje vozačke dozvole ubuduće primjenjuje u cijeloj Europskoj uniji. "To je posebno važno za nas kao veliku tranzitnu zemlju u Njemačkoj", naglašava savezni ministar prometa Volker Wissing. Projekt je namijenjen povećanju sigurnosti na cestama, a podržala ga je većina država EU.

Prije nego što zahtjevi mogu stupiti na snagu, o njima se mora konačno pregovarati s Europskim parlamentom. To bi utjecalo na saobraćajnim prekršitelje koji su počinili teške prekršaje poput vožnje pod uticajem alkohola ili droga, prebrze vožnje ili prometnih prekršaja koji su rezultirali smrću. Zabrane vožnje od tri mjeseca nadalje također bi se trebale primjenjivati u cijeloj EU. Međutim, uredba se ne bi trebala primjenjivati na zabrane kraće od tri mjeseca.

Također bi trebale postojati iznimke: država koja je izdala vozačku dozvolu ne mora narediti učinak gubitka prava vožnje na razini cijele Unije ako predmetni teški prometnie prekršaj ne bi doveo do gubitka prava vožnje u državi članici izdavanja. Međutim, u slučajevima kada ne postoji odredba za oduzimanje vozačke dozvole u državi članici koja ju je izdala, trebalo bi izreći zabranu vožnje i provjeriti sposobnost prometnog prekršitelja. Tada se može poduzeti "svaka radnja koja se smatra prikladnom".

Prema željama država EU, svako tko je izgubio vozačku dozvolu ne mora ponovno tražiti dozvolu u zemlji u kojoj je počinjen prekršaj – naprimjer Italiji, Španija ili Portugalu. Prema Ministarstvu saobraćaja, to bi bila stvar zemlje EU-a koja je izdala vozačku dozvolu ili države u kojoj živi dotični prekršitelj. Osim toga, učinak opoziva vozačke dozvole u Njemačkoj u cijeloj Uniji može se osporiti ako je Njemačka izdala odgovarajuću vozačku dozvolu. Europski parlament već je odlučio o svom stajalištu o projektu u veljači i također predviđa učinke na nivou cijele EU za teške saobraćajne prekršaje. Ali o detaljnim propisima vjerojatno će se još raspravljati. Projekt je direktiva, tako da se zahtjevi tek moraju implementirati u nacionalno zakonodavstvo. Prijelazni periodi obično traju oko dvije godine. Vjerojatno će proći neko vrijeme dok se novi zakon EU-a o oduzimanju vozačke dozvole na razini EU-a stvarno ne počne primjenjivati.

Broj poginulih na cestama u EU je zabrinjavajući. Prošle je godine na europskim cestama poginulo više od 20.000 ljudi. EU si je zadala cilj da do 2030. prepolovi broj smrtnih slučajeva u prometu. Da bi se to postiglo, broj poginulih u prometu trebao bi padati za 4,5 posto godišnje.

Međutim, napredak je usporen od ranih 2010-ih. EU želi da do 2050. više ne bude smrtnih slučajeva na cestama.