akvizicijom smanjili bi svoju zavisnost o kupcima

Podravka objasnila zašto želi preuzeti poljoprivredni segment Fortenove

Podravka 400 400 p C 90

Podravka je prekjuče u sjedištu Grupe u Koprivnici održala Investor Day za investicionu zajednicu na kojem su predstavljeni godišnji finansijski rezultati Grupe za fiskalnu 2023. godinu, uz Q&A session.

Nadalje, Podravka je omogućila obilazak proizvodnog kompleksa u Koprivnici. Prezentaciju je održala predsjednica Uprave Grupe Martina Dalić, koja se ukratko osvrnula na finansijske rezultate za 2023. godinu i ostavila dosta vremena za pitanja i odgovore. Donosimo vam kratki sažetak finansijske slike.

Što se tiče profitabilnosti Podravke u 2023. godini, farmaceutski segment prvenstveno je pridonio u apsolutnim iznosima i relativnim maržama na svim nivoima profitabilnosti. Segment prehrane ostvario je rast normalizirane EBITDA i normalizirane neto dobiti uprkos negativnom uticaju rastućih troškova sirovina, ambalaže i energije, ublaženom optimizacijom procesa nabave podstaknutom povećanom konkurencijom dobavljača.

Dodatno, Grupa je naglasila da je prehrambeni segment u 2023. bio pod uticajem restrukturiranja usmjerenih na poboljšanje profitabilnosti, a očekuje se da će efekti biti vidljivi tokom 2024. Što se tiče poslovanja u 2023. nije bilo saradnje s Kauflandom, koji je cca. 15 miliona eura i to će se ponovno uspostaviti 2024. tako da će to takođe podržati rast prihoda. Regija srednje Evrope negativno je uticala na rast prodaje u 2023. godini za 4,3 mil. eura zbog procesa restrukturiranja i optimizacije portfelja na tržištima Poljske i Češke. Ovo je trebalo povećati profitabilnost. To je uspješno sprovedeno tako da će 2024. prodaja u Poljskoj i Češkoj ponovno rasti na ovim čvrstim temeljima. Zapadna Europa i prekomorska regija povećale su prodaju za 12,8 miliona eura u 2023. godini, što je veliki uspjeh.

Tome je pridonijelo i restrukturiranje distribucijskog kanala. U Austriji je Atlantic Grupa novi distributer Podravke budući da je dosadašnji odnos bio nezadovoljavajući, a pozitivni učinci očekuju se i u 2024. godini.

Na tržištu SAD-a Podravka sama radi distribuciju i za Atlantic Grupu, srpski Bambi, kao i još jednu kompaniju koja je orijentisana na slovenska i turska etnička tržišta.

Konačno, u segmentu pitanja i odgovora najznačajnijom je ocijenjena trenutna situacija spajanja i preuzimanja vezana uz proces prodaje divizije poljoprivrednog poslovanja Fortenova grupe.

Iz Grupe ističu da im je posao poljoprivrede privlačan zbog profitabilnosti i mogućnosti sinergijskih učinaka. Rečeno je da bi to moglo predstavljati treći poslovni stub, uz prehrambenu i farmaceutsku djelatnost. Blizina poljoprivrednih proizvoda još je jedan važan pokretač budući da korištenje povrća koje se uzgaja u blizini može značajno smanjiti otpad i zaštititi rizik od poremećaja u lancima vrijednosti kakvima smo svjedočili tokom pandemije. Podravka je i jedan od najvećih kupaca pšenice na hrvatskom tržištu, a ovom bi akvizicijom smanjila svoju zavisnost o kupcima, iako bi oni i dalje morali kupovati velike količine.