OTKRIVAMO ZAŠTO SU UKINULI HOZINE LJILJANE

Porodična prćija: Kako su šura Sanjin Kodrić i zet Haris Zaimović „prosvijetlili“ Bošnjake velikosrpskim simbolima i privatizovali Preporod

Fotografija iz bogate porodične Facebook slikovnice Kodrića i Zaimovića
Foto © Fotografija iz bogate porodične Facebook slikovnice Kodrića i Zaimovića

KODRIĆ I ZET: Tvrde da Karađorđevićevom bakljom prosvijetljuju Bošnjake dok ukidaju „Preporod“

Zašto su ukinuti ljiljani i stavljene velikosrpske baklje otkrio je arhivski savjetnik Historijskog arhiva Sarajevo prof. Haris Zaimović, inače zet Sanjina Kodrića kojega ovaj često angažira na honorarnim poslovima u društvu kojega vodi.

Ne smiruje se bura u javnosti nakon što je otkriveno da je prof. dr. Sanjin Kodrić, kao predsjednik temeljnog i najstarijeg bošnjačkog kulturnog društva, ukinuo ime „Preporod“, po čemu je bilo prepoznatljivo u javnosti i ostavio mu samo opisni naziv BZK (Bošnjačka zajednica kulture). Javnost je dodatno uzbunilo i to što je Sanjin Kodrić, kako smo ranije pisali na etto.ba, ukinuo i nekadašnji logo bivšeg „Preporoda“.

Ovo bošnjačko kulturno društvo su krasili stilizirani zeleni ljiljani koji su se gizdali poput pauna, a koje je uradio poznati bh. slikar Dževad Hozo. Umjesto ljiljana Kodrić je vratio stari sokolarski grb srpskog društva muslimana iz 1928. godine koje je tada djelovalo pod direktnim pokroviteljstvom srpske monarhije i služilo da agresivno Bošnjake pretvara u Srbe.

Umjesto da javnosti objasni zašto je vratio simbole, koje su muslimani Srbi koristili pod pokroviteljstvom velikosrpskog kralja Aleksandra Karađorevića, Sanjin Kodrić je pokrenuo ostrašćeni lični napad na urednika medija koji pisao o ovom slučaju (list „Stav“). Javnost i dalje nema odgovore, ali etto.ba otkriva razlog. I to ne od bilo koga.

Zašto su ukinuti ljiljani i stavljene velikosrpske baklje otkrio je arhivski savjetnik Historijskog arhiva Sarajevo prof. Haris Zaimović, inače zet Sanjina Kodrića kojega ovaj često angažira na honorarnim poslovima u društvu kojega vodi. Dakle, mogli bismo reći da je prof. Haris Zaimović, osim što je zet, i stručno lice, arhivar i historičar, barem se nadamo. Podržavajući svoga šuru Sanjina mi smo na Facebooku od Zaimovića i dobili odgovor zašto je ukinut ljiljan i vraćena velikosrpska baklja.

Ovako piše zet i profesor Haris Zaimović:

„Baklja je simbol znanja, mudrosti, pameti, obrazovanja i učenja... PROSVJETLJENJA !!! Ovo je veliki iskorak...a psi neka laju. Važno je da se ovako velika institucija distancira od ovakvih osoba poput ovog jahača mraka i mržnje. Njemu dragi Sanjine baklja i smeta jer simbolizuje upravo sve ono što ti predstavljaš a što on prezire. Samo tako nastavite, veliki ste iskorak napravlili!!!“

Post zeta Harisa Zaimovića u kojemu podržava šuru Sanjina Kodrića
Foto © Post zeta Harisa Zaimovića u kojemu podržava šuru Sanjina Kodrića

Neko bi pomislio da je riječ o neslanoj šali, o crnom humoru, ali nažalost nije. Velikosrpska baklja je nešto pod čime očito misle prosvijetljivati Bošnjake na čelu sa Kodrićem. Zet Zaimović očito podrazumijeva i to da simbol Karađorđevića opisuje i dosadašnji doprinos Sanjina Kodrića bošnjačkoj kulturi. Dakle, baklje su čest simbol, ponajviše kada je riječ o izražavanju sportskog zajedništva na Olimpijskim igrama. Međutim, ova baklja nije olimpijska baklja, ovo je Karađorđevića baklja pa je zet „fulao cio fudbal“.

Sanjin Kodrić nam je sa akademskih visina pokušao objasniti da je baklja Karađorđevića u stvari, kako kaže njegov naučni izvor Wikipedia, ustvari on preuzeo od Grka i Rimljana. O čemu govori Kordić - Prometej je bio štovan u Ateni, baklje u njegovom kultu predstavljale su simbolički vatru i znanje koje je dao ljudima. Mit o Prometeju obradio je Eshil u jednoj trilogiji. Dakle, prema tome umjesto zelenih ljiljana vraća nas u antički politeizam i kult štovanja Prometeja.

Sve gore od gorega...

Prometej je bio štovan u Ateni, baklje u njegovu kultu predstavljale su simbolički vatru i znanje koje je dao ljudima. Mit o Prometeju obradio je Eshil u jednoj trilogiji
Foto © Prometej je bio štovan u Ateni, baklje u njegovu kultu predstavljale su simbolički vatru i znanje koje je dao ljudima. Mit o Prometeju obradio je Eshil u jednoj trilogiji

Porodica Kordić po svojim društvenim mrežama ne skriva svoje zajedničke aktivnosti, izlete, život na „visokoj nozi“ i angažmane u Bošnjačkoj zajednici kulture pod vodstvom Sanjina Kodrića. To smo pokušali približiti čitateljima u prošlom tekstu.

Fotografije iz bogate porodične Facebook slikovnice Kodrića i Zaimovića te njihovih izleta i posjeta raznim baštinskim ustanovama, a koji kasnije sele u porodično kulturno društvo kojemu su ukinuli ime, mnogo nam govore i sugerišu šta oni u suštini hoće i rade.

Ipak, vrlo je bitna napomena da arhivar Haris Zaimović ima svoj honorarni angažman kod šure Kodrića. Naime, Sanjin Kodrić uopće se ne ustručava da promoviše aktivnosti svoje porodice u Bošnjačkoj zajednici kulture koja je postala „njegova privatna prćija“. Zet Zaimović je za BZK radio izložbu koja je promovisana uz šuru Kodrića širom Bosne i Hercegovine.

Izložba se ticala historije ovoga društva unazad 120 godina, pa sudeći prema tome, šura i zet su dobro proučili historiju i posve svjesno prosvjetljuju Bošnjake pod velikosrpskom bakljom.

Izložba zeta koju je naručio šura
Foto © Izložba zeta koju je naručio šura
Stari logo ukinutog "Preporoda" zamijenjen je novim logom iz 1928. godine koji predstavlja muslimansku baklju kojom su se Bošnjaci prosvijetljivali puzajući pred srpskim kraljem
Foto © Stari logo ukinutog "Preporoda" zamijenjen je novim logom iz 1928. godine koji predstavlja muslimansku baklju kojom su se Bošnjaci prosvijetljivali puzajući pred srpskim kraljem

Sramotno je, samoponižavajuće i bez dostojanstva, ali to je nažalost ono što bi trebalo predstavljati Bošnjake u kulturi, ako to dopuste.

Znači priča da je ime "Preporod" anahrono, a vraća Bošnjake u rimsko-grčki kult obožavanja Prometeja s referencom na Karađorđevićeve baklje.

Aferim Sanjine!