
Prošle sedmice web je vrvio pričama prema kojima singapurska komercijalna zračna luka Changi više neće zahtijevati putovnice za provjeru imigracije.
Iako je istina kako će papirnata dokumentacija biti zamijenjena biometrijskim mjerama, nemojte još baciti svoj pasoš.
Singapur je usvojio prijedlog zakona o imigraciji koji, između ostalog, omogućuje korištenje potpune biometrijske provjere u zračnim lukama i na kontrolnim tačkama, počevši od prve polovice 2024. godine.
Singapur će time postati jednom od nekoliko država koje će prve na svijetu uvesti automatiziranu useljeničku kontrolu bez pasoša. Dubai ima sličan sustav za odabrane prijavljene putnike. Zasad nema naznaka kako i druge države planiraju nešto poput toga u dogledno vrijeme.
Unutar 724 kvadratna kilometra, kolika je površina Singapura, nalazi se devet zračnih luka. Changi je jedina komercijalna zračna luka, što znači kako domaći letovi nisu dio rasprave u ovom kontekstu.
To upućuje na zaključak kako će, barem za sada, putnici i dalje trebati pasoš za putovanje u druge države.
Taj će dokument vjerovatno i dalje ostati relevantan u zračnim lukama u Singapuru zbog prijave zrakoplovnim tvrtkama, koje ih trebaju kako bi potvrdile identitet, vize i drugo potrebno za ulazak na odredište.
Zračna luka Changi trenutno koristi softver za prepoznavanje lica i automatizirano carinjenje za neke dijelove imigracijskog procesa.
U planu je proširenje na cijeli proces, što je jedan od ciljeva uvođenja novog koncepta provjere (New Clearance Concept, NCC), koji predviđa postupno uklanjanje tradicionalnih metoda identifikacije i autentifikacije putnika. Riječ je o skupom i glomaznom projektu, čija će implementacija vjerovatno potrajati neko vrijeme.
Putnici koji unaprijed predaju tražene deklaracije putem interneta već mogu proći kroz trenutne singapurske automatizirane tačke za prihvat za 20 do 30 sekundi. Cilj je također smanjiti i potrebu za traženjem i izradom putnih dokumenata na više mjesta.
Changi je obradio 5,12 miliona putnika samo u junu 2023. Očekuje se da će se ta brojka povećavati, budući je trenutno na 88 posto razina prije COVID-a, a vlada takvu učinkovitost vidi kao ključnu za upravljanje nadolazećim rastom.
No, piše Register, razlozi za uvođenje biometrijskog odobrenja nisu povezani isključivo s porastom broja putnika.
Sa sve starijim stanovništvom i smanjenjem radne snage, Singapurska uprava za imigraciju i kontrolne točke (ICA) morat će se "snalaziti bez značajnog povećanja radne snage".
Zbog sigurnosnih prijetnji - uključujući pandemije i terorizam - Singapur će fokus provjere ljudi koji žele prijeći njegovu granicu u sve većoj mjeri prebacivati na faze procesa prije no što stignu na njegovo tlo. To, između ostalog, predviđa prikupljanje informacija o putnicima i posadi unaprijed te ograničenja ulaska nepoželjnim strancima.
Prikupljeni biometrijski podaci trebali bi omogućiti imigracijski proces bez putovnice, uključujući upravljanje prtljagom, kontrolu pristupa, ukrcaj u zrakoplov, kupnju bez carine, kao i praćenje pojedinaca unutar zračne luke radi sigurnosnih razloga.
Dijeljeni biometrijski podaci trebali bi služiti kao jedinstveni token za provjeru i potvrdu identiteta na svim dodirnim tačkama.