STROG PRISTUP KLIMATSKIM CILJEVIMA

Zbog odluke Evropske unije, Kina je pravi pobjednik na tržištu automobila

Auto industrija

Njemačka proglašava pobjedu svoje automobilske industrije nakon što je Evropska komisija ukinula zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem planiranu za 2035. godinu, ali promjena također daje kineskim proizvođačima automobila vremena da dodatno učvrste svoju prednost, kako u Evropi tako i na tržištima u razvoju.

Izvršna vlast EU kaže da paket mjera za automobilsku industriju pokušava uravnotežiti strog pristup klimatskim ciljevima s potrebom da evropski sektor ostane globalno konkurentan. Međutim, ljevičarski političari i analitičari kažu da paket ne postiže ni jedno ni drugo.

„Ovaj paket ne rješava nijedan strukturni problem evropskih proizvođača automobila, ni u Evropi ni globalno“, rekao je Nils Redeker , kodirektor Centra Jacques Delors. „Postoji tehnološki jaz između evropskih proizvođača automobila i onih u Kini. Paket ne donosi nikakve stvarne promjene ni u jednom od ovih područja.“

Evropska automobilska industrija suočava se s nizom problema, uključujući gubitak tržišnog udjela u Kini, gdje se potrošači okreću domaćim brendovima koji nude kvalitetnija električna vozila, slabu prodaju na domaćem tržištu i transatlantski trgovinski rat koji podstiče politika američkog predsjednika Donalda Trumpa .

Komisija je smanjila cilj smanjenja emisija za 2035. godinu sa potpunog, stopostotnog smanjenja u odnosu na nivoe iz 2021. godine na 90 posto, uz objašnjenje da će preostalih deset posto morati biti kompenzirano ulaganjima u zeleni čelik i alternativna goriva, izvještava Politico .

"Božićni poklon kineskoj automobilskoj industriji"

Jedan od ključnih zahtjeva automobilskog sektora bio je nastavak proizvodnje plug-in hibrida, vozila koja kombinuju električni motor i klasični motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, nakon 2035. godine. Komisija je to ispoštovala, dozvolivši nastavak proizvodnje hibrida, čistih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i takozvanih "produživača dometa", malih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem koji produžuju domet baterija.

Opasnost je u tome što bi takva odluka mogla potaknuti proizvođače da nastave ulagati u motore s unutrašnjim sagorijevanjem ili plug-in hibride, umjesto da sustignu Kinu u razvoju potpuno električnih vozila.

„Ovo bi naštetilo konkurentnosti Evrope i u suštini pomoglo Kini da još brže poveća svoju prednost“, upozorio je Redeker.

Holandski zastupnik u Evropskom parlamentu Mohammed Chahim iz grupe Socijalista i demokrata bio je još direktniji tokom parlamentarne debate.

"Ovo je božićni poklon kineskoj automobilskoj industriji."

Evropska komisija je prošle godine uvela dodatne carine na električna vozila proizvedena u Kini, ali umjesto da istisnu kineske proizvođače s evropskog tržišta, ovi brendovi su zaobišli mjere nudeći plug-in hibride, koji su vrlo popularni među evropskim kupcima.

Prema podacima kompanije Schmidt Automotive, tri od 15 najprodavanijih plug-in modela ove godine dolaze od kineskih proizvođača. U prvih deset mjeseci ove godine, prodaja plug-in hibrida porasla je za 43,2 posto u odnosu na isti period prošle godine, prema najnovijim podacima udruženja ACEA.

Elektrifikacija se brzo širi

Iako se automobilski paket fokusira na proizvodnju unutar Evrope, evropski proizvođači automobila posluju globalno i moraju se takmičiti na svim tržištima.

Kina je decenijama bila izuzetno profitabilno tržište za njemačke proizvođače automobila, kompenzirajući veće troškove rada u Evropi. Ali u proteklih pet godina, kineski proizvođači automobila, podstaknuti vladinim politikama, snažno su se okrenuli potpuno električnim vozilima, a potrošači su slijedili taj primjer. Više od 50 posto prodaje automobila u Kini sada je električno.

Prema novom izvještaju energetskog istraživačkog centra Ember, u prvih deset mjeseci ove godine, električna vozila činila su četvrtinu globalne prodaje automobila, što je snažan porast u odnosu na samo tri posto u 2019. godini.

Elektrifikacija se brzo širi na tržišta u razvoju s visokim prodajnim potencijalom, kao što su Latinska Amerika i Jugoistočna Azija.

Vijetnam i Singapur već bilježe veći udio električnih vozila u prodaji nego Evropska unija. U 2021. godini udio električnih vozila u Vijetnamu bio je manji od jedan posto, dok je danas gotovo 40 posto, pokazuje izvještaj.

„Tržišta u razvoju predstavljaju ogromnu priliku koju Evropa ne smije propustiti“, rekao je Chris Heron , generalni sekretar E-Mobilnosti Evrope. „Kineski proizvođači svakodnevno povećavaju svoje prisustvo u Latinskoj Americi i jugoistočnoj Aziji. Dugoročni put Evrope ka konkurentnosti mora biti kroz električna vozila.“


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari