imaju veliki problem sa težinom

Šef Forda: I ja volim ogromne aute, ali oni imaju jedan veliki problem

Ford

Vrijeme je da se SAD ponovo zaljube u manje automobile, kaže Fordov izvršni direktor.

U širokom intervjuu na Aspen Ideas Festivalu, Jim Farley je rekao da se automobilska industrija mora fokusirati na manje električne automobile i komercijalna vozila.

Farley kaže da su Amerikanci "zaljubljeni u ova čudovišna vozila", ali je rekao da se moraju "ponovo zaljubiti" u male automobile.

"Moramo se ponovo zaljubiti u manja vozila. To je izuzetno važno za naše društvo i za usvajanje električnih vozila", rekao je Farley. "Prosto smo zaljubljeni u ova čudovišna vozila, i ja ih volim, ali imaju veliki problem sa težinom."

"Radimo na malom i jeftinijem električnom automobilu"

Prosječna težina novog vozila prodatog u SAD prošle godine bila je 2.000 kg, što je 450 kg više nego 1980. godine.

Ford očekuje da će uskoro predstaviti potpuno električno vozilo vrijedno 30.000 dolara, razbijajući cjenovnu barijeru koja je električna vozila učinila nedostižnim luksuzom za sve osim za najbogatije kupce.

Farley je prošle sedmice rekao da će Fordovo novo električno vozilo konkurirati kineskom BYD-u, kojem Bidenova administracija želi drastično povećati tarife. Konkurirao bi i Teslinom novom električnom automobilu koji se očekuje sljedeće godine.

Farley je rekao da će se Ford fokusirati na novo vozilo, ali ne i na veliki električni SUV. Velika vozila, koja koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem, tradicionalno su bila glavni izvor zarade američkih proizvođača automobila, posebno u slučaju Forda.

"Morate napraviti radikalan pomak da biste došli do profitabilnog EV. Prva stvar koju moramo učiniti je prebaciti sav naš kapital na manja, pristupačnija električna vozila", rekao je Farley.

"Izgubićemo globalno tržište"

"Ova ogromna, ogromna električna vozila nikada neće zaraditi novac: baterija je 50.000 dolara, čak i sa niskim sadržajem nikla. Takvi automobili nikada neće biti pristupačni", rekao je.

Farley je rekao da je za Ford, koji je izgubio 132.000 dolara na svakom električnom vozilu prodanom u prva tri mjeseca ove godine, ključno da proizvodi profitabilna električna vozila u narednih pet godina.

„Ako ne možemo da zaradimo na električnim vozilima, imamo konkurente koji imaju najveće tržište na svijetu, koji već dominiraju globalno, već uspostavljaju svoj lanac snabdjevanja širom svijeta“, rekao je Farli.

"A ako ne napravimo profitabilna električna vozila u narednih pet godina, kakva je budućnost? Bićemo ograničeni samo na Sjevernu Ameriku", zaključio je Fordov izvršni direktor.