Izvršni direktor kompanije Rivian, RJ Scaringe, kaže da je njegov tim nedavno rastavio električni automobil Xiaomi SU7.
Impresioniran je automobilom, ali ističe da postoji velika razlika između razvoja i proizvodnje takvog automobila u Kini u poređenju sa Sjedinjenim Državama.
Scaringe opisuje SU7 kao vrlo dobro napravljen i visoko integriran tehnološki proizvod. Također dodaje da bi, kada bi živio u Kini, to vjerovatno bio jedan od automobila koje bi vozio.
Cijena je velika prednost
Jedna od najvećih prednosti SU7 je njegova cijena: s početnom cijenom od oko 30.000 eura u Kini, znatno je jeftiniji od mnogih konkurenata.
Nakon što je rastavio automobil, Scarringe kaže da Rivian nije ništa naučio o jeftinoj proizvodnji vozila, niti je otkrio ikakve skrivene inženjerske trikove. Cijeli proizvod je jednostavno dobar.
Scaringe vidi objašnjenje za tehnološki naprednu platformu u jednom važnom elementu: opsežnoj podršci kineske vlade.
Razlika, dakle, leži u ekonomskom okruženju u kojem Xiaomi posluje, izvještava Business Insider.
Vladina podrška mijenja cjelokupnu ekonomsku ravnotežu i stvara situaciju koju je gotovo nemoguće ponoviti u Evropi ili SAD-u.
Prema Scarringu, cijena Xiaomi SU7 je tako niska zahvaljujući faktorima jedinstvenim za Kinu, kao što su niski troškovi rada, državna podrška i minimalni kapitalni troškovi.
Kineski proizvođači dobijaju direktne državne subvencije
Dok je Rivian dobio kredit od 6,6 milijardi dolara za svoju novu fabriku u Gruziji, kineski proizvođači poput Xiaomija dobijaju direktne državne subvencije koje nisu dostupne u SAD-u.
Prednost i niži troškovi rada
Scaringe također ističe niže troškove rada u Kini kao dodatnu prednost.
„Kada kapitalne troškove svedete na nulu ili ispod nule i imate vrlo niske troškove rada, onda možete tačno razumjeti kako to rade“, objasnio je.
"Nema magije na svijetu. Sve se može analizirati i izračunati", zaključuje on.