NAMIJENJEN ISKLJUČIVO KINESKOM TRŽIŠTU

AUDI E5 i njegov mini "prtljažni prostor" u koji mogu stati samo patike

AUDI E5

Audi je nedavno predstavio svoj prvi AUDI - marku čudnog imena namijenjenu isključivo kineskom tržištu.

Ako mislite da naziv zvuči čudno, pogledajte tek ono što slijedi u nastavku teksta.

Društvenim mrežama šire se fotografije na kojima se vidi tovarni prostor sa prednje strane (tzv. "frunk") AUDI E5 modela, i malo je reći da je smiješno šta su napravili.

Kako se može zaključiti (a i vidjeti sa na fotografiji), ovaj prostor je otprilike dovoljan da u njega stanu patike. Sad, znamo da su Kinezi inače niži rastom, ali ovako malo mjesta je suludo.

Da kažemo nešto i o samom automobilu. AUDI E5 Sportback je izduženi brzi krosover, sa tankim svjetlima naprijed i pozadi i uglavnom "ćoškastim" karakteristikama karoserije. Temeljnu "naprednu digitalizovanu platformu" razvili su Audi Nemačka i SAIC, i ona će dati E5 dovoljno fleksibilnosti, omogućavajući različite izlazne snage.

AUDI E5 će biti ponuđen u četiri varijante, sa snagama od 295 KS, 402 KS, 570 KS i 776 KS sa pogonom na zadnje točkove ili quattro pogonom na sve točkove. Kako se navodi, uz najjači paket opreme može da ubrza od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde.

Bez obzira na izlaznu snagu, E5 dobija bateriju od 100 kWh sa arhitekturom od 800V koja može dodati 370 km dometa za 10 minuta. AUDI tvrdi da ovaj model ima maksimalni domet od 770 kilometara.

Unutrašnjost je moderna kao što bi se i očekivalo, sa 4K infotainment ekranom od 27 inča koji se proteže po dužini kontrolne table i sadrži Qualcomm Snapdragon 8295 čipset.

Osim što izgleda dobro na papiru, takođe će pokretati AI asistenta koji verovatno nećete koristiti pored LiDAR-a, ultrazvučnih senzora, kamera i onoga što AUDI naziva "nekoliko multimodalnih senzorskih jedinica".

Sve ovo igra ulogu u sistemu pomoći vozaču, koji je navodno napravljen za "složene urbane uslove vožnje". Ostaje da se vidi da li je u pitanju autonomija nivoa dva ili nivoa tri.

Dva dodatna AUDI modela biće lansirana 2026. i 2027. godine, iako proizvođač nije precizirao o kakvim će automobilima biti riječ. Ako planiraju da prate aktuelne automobilske trendove, vjerovatno bi trebalo da očekujemo SUV i limuzinu.

Ostaje da se vidi da li AUDI može da nadmaši kompanije koje subvencioniše država kao što su BYD i NIO, a koje su izazvale pad prodaje drugih proizvođača automobila u zemlji.