PREFERENCIJE POTROŠAČA, CIJENA, MARKETING, PONUDA I DRUGI FAKTORI NAJVEĆI SU UZROČNICI

Bh. potrošači sve više piju uvozna bezalkoholna pića

Sokovi bezalkoholna pića

Potrošači u Bosni i Hercegovini sve više preferiraju bezalkoholna pića iz uvoza u odnosu na domaće proizvode.

Analiza koju je provela Uprava za indirektno oporezivanje BiH pokazuje da se učešće prihoda od akciza na domaća bezalkoholna pića iz godine u godinu smanjuje u ukupnim prihodima od akciza na ove proizvode, dok se učešće prihoda od akciza na bezalkoholna pića iz uvoza povećava.

U 2023. godini naplata ukupnih prihoda od akciza na bezalkoholna pića je u porastu za 3,8% u odnosu na prethodnu godinu, dok je u 2022. godini zabilježen porast od 7,4% u odnosu na 2021. godinu.

Pritom je zabilježen porast za 4,2% prihoda od akciza na bezalkoholna pića iz uvoza u 2023. godini u odnosu na prethodnu, te porast za 16,4% u 2022. godini u odnosu na 2021. godinu. Kod domaćih bezalkoholnih pića zabilježeno je skromnije povećanje od 3,6% u 2023., te 1,7 posto u 2022. godini.

Intenzivne marketinške kampanje proizvođača i distributera uvoznih bezalkoholnih pića putem online i offline kanala kao što su sve popularnije društvene mreže, bilbordi i štampa, preferencije potrošača kainostranim brendovima zbog kvaliteta, ukusa i konkurentne cijene te velika ponuda bezalkoholnih pića iz uvoza, doprinose povećanju potrošnje ovog akciznog proizvoda.

Međutim, i dalje su prihodi od akciza na domaća bezalkoholna pića veći u odnosu na prihode od akciza na bezalkoholna pića iz uvoza.