DRUGA GENERACIJA MODELA

DS 4 (2025). Cijena u BiH već za 58,052 KM

Ds4 test naslovna 768x512

Druga generacija modela DS 4 predstavljena je u februaru 2021. godine, a zasnovana je na (PSA) EMP2 platformi, kao Peugeot 308 III, Opel Astra L ili Peugeot 408 (P54).

Dizajn ovog modela potpisuje Thomas Duhamel, koji je radio na programu D41, pa je proizvodni model zadržao proporcije ranije prikazanog koncepta. Zbog toga, ovaj automobil ima elegentan izgled, iz svakog ugla, pa prednjim dijelom dominira velika maska hladnjaka i zanimljivo riješene LED trake dnevnih svjetala, postavljene vertikalno, u obliku slova L, a koje vizuelno razdvajaju prednji branik od blatobrana.

Bočne strane su neobično glatke, jer su ručice na vratima uvučene, a izvlače se kada vozač otključa automobil, ili mu jednostavno priđe. Krovna linija se u blagom luku spušta prema stražnjem dijelu i završava krovnim spoilerom koji djelomično prekriva stražnje vjetrobransko staklo.

Stražnji dio je ispresjecan zaobljenim horizontalnim linijama, a dominantnu poziciju imaju stražnja svjetla sa neobičnom grafikom, koja izgledaju kao da su napravljena utiskivanjem valovitih linija (guilloche), te izduvni otvori u dnu stražnjeg branika.

Kada priđete automobilu (s ključem u džepu), ručice na vratima se rasklapaju i aktiviraju se dnevna svjetla, u znak dobrodošlice. Otvaranjem vrata otkrivate potpuno novi pristup dizajniranju, jer je unutrašnjost jedinstven spoj elegancije i elemenata koji izgledaju kao da su ispred svog vremena.

Prednja sjedišta su veoma udobna i dobro postavljena, tako da će vozač, bez obzira na stas i rast, lako pronaći odgovarajući položaj, uz gotovo minimalne korekcije. Iako na prvi pogled unutrašnjost izgleda skučena, to je samo privid jer prostora ima sasvim dovoljno, čak i malo više nego što očekujete u kompaktnom segmentu.

Ispred vozača je relativno mali multifunkcionalni volan, na kojem su kontrole multimedijalnog sistema s desne i adaptivnog tempomata s lijeve strane, dok su na njegovoj poleđini ručice mjenjača. Tabla s instrumentima je pregledna i lako čitljiva, a centralni displej je osjetljiv na dodir, pa se njegovim brojnim funkcijama lako pristupa, iako se na raspored i logiku komandi treba privići.

Završna obrada je vrhunska, što se i očekuje od automobila premium klase, koji konkuriše automobilima kao što su BMW 1 Series, Audi A3, pa čak i Mercedes-Benz A-Classe, a svi materijali su pomno odabrani i ugodni na dodir.

Ipak, giljoširana dekoracija, koju u DS-u nazivaju “Clous de Paris”, ostavlja odličan utisak, možda čak i najbolji u svojoj klasi. Stražnja klupa je djeljiva i može prihvatiti tri odrasla putnika, a zahvaljujući dosta velikom međuosovinskom rastojanju, prostora za noge i glavu ima sasvim dovoljno.

Osnovna zapremina prtljažnika je 430 l, ali se može povećati preklapanjem stražnjih sjedišta, a ako prevozite duže predmete (na primjer skije) dovoljno je otvoriti centralnu pregradu u naslonu. Prag prtljažnika je dosta visok u odnosu na pod prtljažnika, što može zasmetati pri izvlačenju velikih i teških kofera, što bi se moglo navesti kao jedina mana odlično riješenoj unutrašnjosti.

Testni model pokreće 3-cilindarski benzinski motor 1.2 PureTech, sa 130 KS i 230 Nm obrtnog momenta, koji preko 8-stepenog EAT8 mjenjača pokreće prednje točkove. Rad motora i mjenjača je veoma dobro usklađen pa izmjene stepeni prenosa, gotovo da nećete ni primijetiti tokom vožnje.

Naravno, uz ručicu mjenjača, odnosno popularni DS E-Toggle je kontrola za odabir načina rada: Eco, Normal ili Sport, a tu je i dugme s oznakom M, koja omogućuje da vozač preuzme kontrolu i mijenja stepene prenosa pomoću ručica smještenih uz volan.

Motor radi dosta tiho i mirno, čak i kada je hladan, a dobra akustička izolacija će svaku vožnju učiniti ugodnom.

Sistem vješanja je veoma dobro podešen, što se i očekuje od DS-a, pa će ovaj automobil glatko prelaziti preko različitih neravina na cesti, a dobro će se ponašati i na vijugavim brskim cestama, gdje bismo poželjeli da motor može isporučiti malo više snage.

Ipak, ako vozite smireno, snage neće nedostajati, čak ni na autoputu, jer putnu brzinu od 130 km/h ćete postići bez napora i tako ćete moći voziti dosta dugo.

Upravo ta smirenost koju automobil prenosi na vozača će doprinijeti niskoj potrošnji goriva. Pažljiv vozač će na otvorenoj cesti spustiti potrošnju na oko 5 l/100 km, dok u gradskoj vožnji treba računati na prosječnu potrošnju od oko 6,5 l/100 km, što se veoma dobro uklapa u tvornički specificiranu potrošnju od 5,9-6,1 l/100 km prema VLTP proceduri.

Testni automobil je bogato opremljen, iako je to paket opreme Trocadero, koji se nalazi zapravo u sredini ponude, a kao dodaci su: crni krov (Perla Nera), metalik lak, dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijana prednja sjedišta, te DS Drive Assist i paket Safety. Zbog takve opreme, cijena testnog vozila iznosi 70.240 KM, a njegova početna cijena je 57.116 KM.

Naravno, ponuda modela DS 4 na tržištu Bosne i Hercegovine je dosta široka, jer su pored benzinskog motora, u ponudi dizelski motor BlueHDI sa 130 KS (s osnovnom cijenom od 55.632 KM), ali i plug-in hibridni model E-TENSE sa sistemskom snagom od 225 KS (osnovna cijena 85.159 KM).

Također, izbor opreme je veoma bogat i nadilazi konkurenciju, jer se nude paketi: Bastille, Performance Line, Performance Line +, Trocadero (kao na testu), Rivoli i Opera. Viši paketi opreme donose brojna iznenađenja koja se susreću često u ovom segmentu i po ovakvoj cijeni, kao što su na primjer: Vision 360 s 4 kamere, prednja sjedišta s ventilacijom i masažom, audiosistem Focal Electra, DS Active Scan Suspension (aktivni ovjes)…

Naravno, svaki kupac ima različite želje, potrebe i preferense, ali i platežne sposobnosti. Zato, prilikom odabira nekog DS 4 modela, svakako možemo preporučiti da posjetite prodajni salon, gjde ćete se moći podrobnije upoznati s ponudom i cijenama.

Za kvalitet se nemojte brinuti, jer se DS 4 sklapa u Opelovoj tvornici u Rüsselsheimu.

Tehnički podaci:

Motor PureTech 130, 4 cilindra, 1.199 cm3

Maksimalna snaga 96 kW (130 KS) pri 5.500 o/min

Maksimalni obrtni momenat 230 Nm pri 1.750 o/min

Potrošnja goriva 5,9-6,1 l/100 km (WLTP)

Emisija CO2 135-139 g/km (WLTP)

Masa vozila 1.475 kg

Performanse

Maksimalna brzina 210 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,7 s

Dimenzije

Dužina 4.400 mm

Širina 1.866 mm (bez retrovizora)

Visina 1.490 mm

Međuosovinsko rastojanje 2.675 mm

Zapremina rezervoara 60 l

Zapremina prtljažnika 430/1,240 l

Cijena osnovne verzije 58,052 KM

Cijena testiranog vozila 70.240 KM