Od druge decenije milenijuma, streaming servisi dominiraju potrošnjom medija, a s njima je opala i prodaja DVD-ova i CD-ova.
Međutim, diskovi se i dalje prodaju u trgovinama, a u nekim slučajevima potražnja za njima je počela da se oporavlja, posebno među kolekcionarima.
Discogs, online tržište za fizičku muziku gdje korisnici mogu katalogizirati i svoje lične kolekcije, zabilježilo je porast prodaje CD-ova od 8% ove godine u odnosu na prošlu godinu.
Washington Post predstavlja jedan primjer mlade osobe koja se i dalje ponosi što posjeduje kolekciju ovih diskova: Dan Levine, koji za novine kaže da uživa gledajući oduševljenje svojih gostiju kada vide police za knjige i ladice pune DVD-ova u njegovom stanu u Brooklynu.
Kaže: „Kao da su se vratili u prošlost, u 2006. godinu.“
Levi dodaje: „Zaista je dirljivo pokazati da se i dalje ponosim time što posjedujem stvari koje mi donose radost.“
Levine, 30, procjenjuje da posjeduje više od 500 DVD-ova.
Ovo je pored njegovih skromnih kolekcija CD-ova, VHS kaseta, vinil ploča, kaseta i 8-kanalnih kaseta.
Stručnjaci ovaj trend pripisuju želji generacije Z da nabave "stare" medije na diskovima, kao i želji kolekcionara muzike i milenijalaca da napuste skupe streaming servise.
Također žele u potpunosti posjedovati svoja umjetnička djela i podržati svoje omiljene umjetnike. Kupovina fizičkog DVD-a (po cijeni između 3 i 5 dolara) može biti jeftinija od kupovine ili iznajmljivanja digitalne verzije, a neki kupci se nadaju da će vrijednost njihovih kolekcija porasti.
„Ono što trenutno pokreće ovaj rast jeste to što ljudi koji provode mnogo vremena kupujući fizičku muziku također se nadaju da će se njena vrijednost s vremenom povećati“, kaže Lloyd Starr, glavni operativni direktor Discogsa.
Starr je rekao da se broj korisnika baze podataka koji su dodali CD-ove u svoje digitalne kolekcije na web stranici Discogs povećao za 14% u odnosu na prošlu godinu, a za 26% u odnosu na 2022. godinu.
Ako "lista želja" - alat za praćenje albuma koje korisnici žele kupiti - služi kao ikakav pokazatelj, očekuje se da će prodaja nastaviti rasti, sa 12,7 miliona dodanih CD-ova ove godine, što je povećanje od 47% u odnosu na prethodnu godinu.
Kompaktni diskovi
U međuvremenu, broj pretplatnika na forumu CD_Collectors na Redditu porastao je za više od 820% od 2020. godine.
Sveukupno, pad prodaje CD-ova ukazuje na stabilizaciju tržišta, prema industrijskim grupama, distributerima i trgovcima fizičkim medijima.
Na primjer, prodaja DVD-ova, Blu-ray diskova i 4K UHD Blu-ray diskova pala je za samo 3% u trećem kvartalu u odnosu na prošlu godinu, prema podacima trgovinske organizacije Digital Entertainment Group, u poređenju sa skoro 26% u prethodnoj godini.
Prodaja CD-ova je također porasla u 2024. godini za 1,5% u odnosu na prethodnu godinu, prema podacima Američkog udruženja diskografske industrije.
Nema sumnje da CD-ovi i DVD-ovi i dalje predstavljaju nišnu tržišnu nišu u poređenju s drugim medijima. Prodaja vinila, na primjer, prema podacima Američkog udruženja diskografske industrije (RIAA), premašila je prodaju CD-ova od 2023. godine.
Anketa: 50% mladih generacije Z ne troši novac na izlaske.
Na prodaju diskova mogu utjecati i prilagođavanja koja su trgovci na malo u posljednjih nekoliko godina napravili u količinama zaliha ponuđenih na prodaju, prema DEG-u.
Obim prodaje uveliko zavisi od broja blokbaster filmova ili albuma koji se godišnje objavljuju na CD-ovima, prema riječima stručnjaka iz industrije.