BUZZ OŽIVIO JE HISTORIJU

Kombi koji oduševljava sve. Električni Volkswagen ID

Buzz

Legendarna ikona Volkswagena, popularni Bulli, živi i dalje kroz svoju električnu reinkarnaciju u obliku ID.Buzza.

Kombinujući retro dizajn inspirisan prvom generacijom T1 kombija sa modernom tehnologijom, ID.Buzz je pravi magnet za poglede gdje god da se pojavi.

Kroz historiju, Volkswagen je doslovno pratio trendove i pokrete sa određenim modelima. Kultni Bulli je tako postao simbol hipi priče. A danas? Današnji Bulli je ultimativni simpatični model iz ID. porodice. Potpuno električni ID. Buzz nudi precizno upravljanje i iznenađujuće mali krug okretanja, ali unutrašnjost sa puno tvrde plastike i relativno visoka cijena mogli bi natjerati neke kupce da dvaput razmisle. Dostupan je kao putnički automobil, ali i kao praktična Cargo verzija.

Ikona u električnom ruhu

Vizualno, VW ID.Buzz uveliko inspiriše svog poznatog pretka, T1. Kratki prevjesi, opciona dvobojna karoserija i veliki VW logo na prednjem dijelu su jasan omaž originalu. Baš kao i njegov prethodnik, standardno ima pogon na zadnje točkove, ali će se nuditi i verzija sa pogonom na sva četiri točka. Kupci mogu birati između modela sa pet, šest ili sedam sjedišta, kao i verzije kombija "Cargo" sa dva ili tri sjedišta i prostranim teretnim prostorom.

Ljeta 2024. godine, VW je suptilno osvježio ID.Buzz, a najveća novost je veća snaga. "Pro" verzija sada ima 210 kW (286 KS) i 560 Nm obrtnog momenta. Osim toga, dostupan je veći kapacitet baterije, a maksimalna brzina je povećana na 160 km/h. Unutrašnjost i sistemi pomoći su također ažurirani.

Cijene i dostupne verzije

Cijene za VW ID.Buzz u Hrvatskoj počinju od 56.978 eura. Po toj cijeni dobijate Pro varijantu sa 286 KS i baterijom od 79 kWh. Verzije sa dugim međuosovinskim rastojanjem dolaze sa najvećom baterijom od 86 kWh, a cijena počinje od 59.371 eura, sa opcijom od šest ili sedam sjedišta.

Zanimljivo je da Volkswagen nudi i sportski GTX model sa 340 KS i pogonom za 70.986 eura, odnosno 72.821 euro za produženu varijantu.

Zanimljivo je da se Cargo verzija sada u Hrvatskoj nudi i sa pogonom na sva četiri točka i 286 KS, po početnoj cijeni od 59.953 eura.

Moderan retro izgled

Dizajn ID.Buzza odaje počast prvoj generaciji VW Busa. Karakteristična prednja maska u obliku slova V, dvobojna karoserija i kratki prevjesi su elementi koji ga povezuju s originalom. Sa dužinom od 4712 mm, kraći je od trenutnog Multivana T7, ali je sa 1985 mm primjetno širi, što mu daje snažniji stav na cesti.

U ponudi je i produžena verzija, koju smo imali priliku voziti, a koja je duža za 25 centimetara (ukupno 4962 mm), što otvara prostor za treći red sjedišta i čini ga osnovom za buduću kamper verziju, ID.Buzz California.

Sportska GTX verzija donosi nekoliko diskretnih, ali prepoznatljivih promjena. Tu su specifična dnevna svjetla, prednja maska ​​sa saćastim uzorkom i detalji u sjajno crnoj boji. Standardno dolazi sa 19-inčnim felgama, a kao novost uvedena je boja karoserije "Kirschrot Uni", koja podsjeća na boju prvog Golfa GTI.

Pogon i performanse

Dok druga evropska tržišta nude osnovni model sa 125 kW (170 KS) i baterijom od 59 kWh, koji omogućava domet do 332 kilometra prema WLTP-u uz maksimalnu brzinu od 145 km/h, u Hrvatskoj sve počinje sa znatno snažnijom verzijom.

Pro verzija sa motorom nudi 210 kW (286 KS) i 560 Nm obrtnog momenta. Kraća verzija koristi bateriju od 79 kWh, dok duža uvijek dolazi s većom baterijom od 86 kWh, koja omogućava domet do 487 kilometara. Punjenje od 10 do 80 posto traje oko 26 minuta, zahvaljujući maksimalnoj snazi punjenja do 200 kW.

Unutrašnjost i praktičnost

S redizajnom, unutrašnjost je dobila veći, 12,9-inčni ekran infotainment sistema i osvijetljenu traku osjetljivu na dodir za kontrolu klime i jačine zvuka. Također, novost je head-up displej i napredni glasovni asistent "Ida" s integriranom ChatGPT tehnologijom.

Položaj sjedenja je ugodno visok, a masivna instrumentna ploča daje poseban, drugačiji osjećaj vožnje koji vas uvijek podsjeća koliko je zabavno sjediti. Iako je unutrašnjost svježa i moderna, i dalje ima tvrdu plastiku modela kombija. Slatki detalji, poput malih VW Bus piktograma razasutih po kabini, daju vozilu poseban šarm.

Drugi red sjedišta u kraćoj verziji nudi prostor sličan onome u minivanu. Produžena verzija nudi znatno više prostora, treći red sjedišta i prtljažnik koji varira od 306 do 2.469 litara. Impresivan je i panoramski krov, najveći ikada ugrađen u vozilo VW grupe, koji se može elektronski zatamniti.

Utisci sa vožnje

Tokom vožnje, ID.Buzz iznenađuje svojom glatkoćom. Čak i na velikim točkovima, kotrlja se tiho i udobno. Upravljanje je izuzetno precizno, a sa krugom okretanja od samo 11,1 metara, veoma je okretan u gradskim uslovima. Električni obrtni moment čini ovo vozilo veoma zabavnim.

Zaključak

Što se tiče dizajna, ID.Buzz je hit. Gdje god se pojavi, ostavlja odličan utisak i privlači pozitivne reakcije. Unutrašnjost je moderna, iako bismo voljeli bolju vidljivost i kvalitetnije materijale. Ipak, Bulli novog doba je odličan svakodnevni saputnik koji se izuzetno glatko vozi i dostojan je nasljednik svoje slavne loze.


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari