Kada su Huawei i JAC lansirali Maextro S800, malo ko je ozbiljno shvatio njihov cilj da izazovu gigante poput Maybacha i Rolls-Roycea. Međutim, samo godinu dana kasnije, Maextro se slatko smiješi - njihova luksuzna limuzina postala je najprodavanije vozilo u Kini u cjenovnom rangu iznad 100.000 dolara.
Do nedavno, strani proizvođači automobila su imali čvrstu kontrolu nad kineskim tržištem luksuznih automobila, ali je ta kontrola popustila. Lokalni kupci se sve više okreću domaćim brendovima, čak i u vrhunskim segmentima, scenario koji je prije samo nekoliko godina izgledao potpuno nevjerovatan.
Evropski giganti gube primat
Kako izvještava Bloomberg, Maextro S800 je u novembru nadmašio prodaju Porsche Panamere i BMW serije 7 zajedno. Svoju dominaciju je potvrdio već u septembru, kada je prvi put zauzeo vodeću poziciju. Impresivno je da je S800 nadmašio prodaju i Mercedesa S-klase i, pomalo ironično, njegove Maybach varijante, uprkos očiglednim sličnostima u dizajnu sa kombinacijom Maybacha i Rolls-Roycea.
Prema podacima koje je objavio korisnik Weiboa, Chu Xiaomin, Maextro je primio 18.000 narudžbi za S800 za samo 175 dana od njegovog lansiranja. Kompanija trenutno prodaje više od 2.000 jedinica mjesečno, s ciljem povećanja proizvodnje na 4.000 vozila.
Recept za uspjeh: Cijena i tehnologija
Veliki dio privlačnosti S800 leži u njegovoj cijeni. Sa dužinom od skoro 5,5 metara, to je prava luksuzna limuzina pune veličine, s cijenama u rasponu od 100.600 do 144.900 dolara. Poređenja radi, BMW serije 7 u Kini počinje od 130.000 dolara, Porsche Panamera od 156.200 dolara, a Mercedes S-klase od 208.800 dolara. Cijena Rolls-Royce Phantoma? Nevjerovatnih 1,2 miliona dolara.
Ali konkurentna cijena nije jedini razlog njegovog uspjeha. Maextro S800 je prepun funkcija. Unutrašnjost ima instrument tablu sa tri ekrana, 40-inčni zadnji projektor koji putnike pretvara u privatni bioskop, automatska vrata, ključeve sa kristalnim efektom i zvjezdano nebo na plafonu koje podsjeća na Rolls-Royce. Kabina je presvučena drvetom i kožom, a napredni sistemi pomoći vozaču (ADAS) su zahvaljujući Huaweijevom tehnološkom paketu.
Richard Yu, predsjednik Huaweijeve poslovne grupe za potrošače, izjavio je za CCTV: "Maextro S800 je prvi put da je kineski brend uspio da se učvrsti u segmentu ultra-luksuznih vozila vrijednih milion juana. Nalazimo se u eri inteligencije i elektrifikacije i predvodimo kroz pametnije tehnologije i inovacije."
Njemački giganti pod pritiskom
Bloomberg izvještava da BMW, Mercedes i Audi nastavljaju gubiti tržišni udio u Kini, boreći se da održe korak s lokalnom konkurencijom u pogledu cijena i tehnoloških inovacija. Izazov za Huawei sada je održati ovaj zamah, a ne samo potaknuti početni interes kupaca.
U međuvremenu, konkurentski brend YangWang, u vlasništvu kineskog giganta BYD-a, također ulazi u premium segment s modelima kao što su SUV U8, čija početna cijena iznosi oko 150.000 dolara, i limuzina U7, pozicionirana u rasponu od 89.200 do 100.600 dolara.