
Na današnji dan, 18. maja 1976. godine, s proizvodne trake u Kölnu sišla je prva Ford Fiesta – automobil koji će u narednim decenijama postati sinonim za praktičnost, pouzdanost i ekonomičnu gradsku vožnju.
U jeku naftne krize i sve izraženije dominacije japanskih proizvođača, Ford je odgovorio modelom koji je redefinisao evropsku ideju o malom automobilu. Fiesta je bila kompaktna, okretnog dizajna i s prednjom vučom, što je tada predstavljalo tehnološki iskorak u klasi.
Dizajnirao ju je legendarni Tom Tjaarda, poznat po radu na sportskim automobilima, a pokretali su je štedljivi motori zapremine 957 i 1117 kubika. Upravo ta kombinacija ekonomičnosti i dovoljno snažne vožnje u urbanim sredinama učinila je Fiestu instantnim hitom među vozačima širom Europe.
Tokom 49 godina postojanja, Ford Fiesta je ostala vjerna svojoj filozofiji – pouzdan, jednostavan i pristupačan automobil. Kroz sedam generacija, proizvedeno je preko 15 miliona primjeraka, što je čini jednim od najuspješnijih modela u historiji evropske autoindustrije.
Fiesta nije bila samo automobil, već i simbol vremena – odgovor na krize, ali i dokaz da pametna inženjerska rješenja mogu osvojiti tržište bez skupih kompromisa.