OVO SU NAJČEŠĆI UZROCI

Grijanje u autu vam puše hladno?

Odledavanje auto

Kada grijač vašeg automobila puše samo hladan zrak, to nije samo pitanje udobnosti, već i sigurnosti.

Čisto vjetrobransko staklo je neophodno za zimsku vožnju, a čak i ako ga temeljno očistite od leda i snijega, niske temperature mogu brzo stvoriti novi sloj, posebno ako se ne možete osloniti na topli zrak iz ventilacijskih otvora .

Problem je što kvar na grijanju obično otkrijemo tek kada temperature padnu i kada nam je toplina u kabini najpotrebnija. Srećom, ponekad je rješenje iznenađujuće jednostavno i brzo. Međutim, ako početni koraci ne urode plodom, popravke mogu postati znatno složenije.

Jalopnik vam donosi najčešće razloge zašto grijač vašeg automobila duva hladan zrak i šta možete učiniti da ponovo uživate u toploj vožnji.

Nizak nivo rashladne tekućine

Curenje tečnosti je problem koji vozači često previde, posebno ako nemaju stalno parking mjesto gdje mogu lako uočiti curenje. Zato je uvijek bolje odmah provjeriti nivo tečnosti nego čekati prve znakove problema, poput hladnog zraka iz grijača.

Ključna tekućina za rad grijača je rashladna tekućina motora, poznata i kao antifriz, koja je obično mješavina vode i antifriza. Njen zadatak je da apsorbira toplinu iz motora i oslobodi je propuštanjem kroz hladnjak. Vaš automobil također ima manji hladnjak, nazvan jezgro grijača, koji se nalazi ispod instrumentne ploče. Kada uključite grijač, zrak prolazi kroz ovo vruće jezgro, zagrijava se i upuhuje se u kabinu.

Budući da je primarna funkcija rashladne tečnosti hlađenje motora, sistem će uvijek dati prioritet ovom zadatku u odnosu na grijanje kabine. Stoga, ako grijanje ne radi, prvo što treba provjeriti je nivo rashladne tečnosti. Često je dovoljno jednostavno dolivanje rashladne tečnosti prema specifikacijama proizvođača. Obavezno slijedite upute u priručniku za vaše vozilo.

Neispravan termostat ili kontaminiran sistem

Protok rashladne tečnosti kontroliše termostat - ventil koji ostaje zatvoren kada je motor hladan, a otvara se kada dostigne radnu temperaturu. Ako je termostat zaglavljen u otvorenom položaju, motor se možda nikada neće dovoljno zagrijati po hladnom vremenu. Ako ostane zatvoren, vruća rashladna tečnost neće doći do jezgra grijača, a u najgorem slučaju, motor se može pregrijati.

Zamjena termostata je relativno jednostavan posao koji zahtijeva osnovni alat, ali možda nije idealan zadatak za potpune početnike. Postupak se razlikuje od vozila do vozila, ali spada u kategoriju popravki koje vještiji amateri mogu sami obaviti.

Ako je nivo tečnosti ispravan i termostat ispravno radi, problem bi mogao biti uzrokovan zrakom ili nečistoćama u sistemu. U ovom slučaju, ispiranje hladnjaka bi moglo riješiti problem, a to je također dobar korak za održavanje cijelog sistema hlađenja u ispravnom stanju.

Začepljena jezgra grijača

Iako je ispiranje cijelog sistema korisno, ponekad se trebate usredotočiti na samu jezgru grijača. To možete provjeriti zagrijavanjem motora na radnu temperaturu i uključivanjem grijača na najvišu postavku. Zatim otvorite poklopac motora i pronađite dva gumena crijeva koja ulaze u putnički prostor - ona vode do jezgre grijača. Oba bi trebala biti vruća na dodir. Ako je samo jedno vruće, to je jasan znak da je jezgra začepljena.

Do začepljenja dolazi kada se rashladna tečnost ne mijenja redovno, što može uzrokovati koroziju unutar sistema. Sitne čestice hrđe zatim cirkulišu i nakupljaju se u uskim prolazima, najčešće u samom jezgru grijača. Ako začepljenje nije preveliko, ispiranje jezgra vrtnim crijevom u smjeru suprotnom od normalnog protoka ponekad može pomoći.

Ako ispiranje ne pomogne ili, još gore, uzrokuje curenje tekućine u unutrašnjost vozila, vjerovatno je potrebno zamijeniti jezgro grijača. Ovo je veliki i zahtjevan posao, koji često uključuje skidanje cijele instrumentne ploče. Prije nego što se upustite u takav poduhvat, realno procijenite svoje mehaničke vještine. Ako se zaglavite na pola puta, trebat će vam vučno vozilo da biste automobil odvezli do servisa.

Kvar klima uređaja

Još jedan potencijalni krivac krije se iza kontrolne ploče. Dok moderni automobili koriste elektronske kontrole, starija vozila često imaju sistem kablova, vakuumskih crijeva i poluga za usmjeravanje zraka i regulaciju temperature. U oba slučaja, kvar ovih kontrola može rezultirati time da sistem stalno uvlači hladan vanjski zrak ili da ventilator uopće ne radi.

Kada sve ispravno funkcioniše, sistem pomiče niz krilaca koja usmjeravaju protok zraka i miješaju topli i hladni zrak kako bi se postigla željena temperatura. Zrak se može usmjeriti prema vjetrobranskom staklu, ventilacijskim otvorima na instrument tabli ili prostoru za noge.

Kod novijih automobila, kvar se često može otkriti povezivanjem na OBD-II dijagnostiku. Kod starijih, mehaničkih sistema, potreban je ručni pregled, što može zahtijevati i djelimičnu demontažu instrument table.

Zaključno, uvijek je najbolje početi s najjednostavnijim rješenjima. Provjerite ima li curenja, po potrebi dolijte rashladnu tekućinu i provjerite jesu li crijeva grijača topla. Ako ovi koraci ne uspiju i niste sigurni u svoje vještine, najbolje je potražiti stručnu pomoć.


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari