TROJKIN EVROPSKI „BUM“

Kad marketing postane zakon, a rezultati nestanu kao reforme u predizbornim obećanjima

Trojka konakovic forto niksic vox

Nakon što su mjesecima zasipali javnost bombastičnim pričama o svom revolucionarnom doprinosu evropskom putu BiH, ministri "Trojke" su konačno razotkriveni – i to ne od strane nekog anonimnog analitičara ili opozicije, već kroz neumoljive brojke koje pokazuju jedno veliko NIŠTA.

Devet zakona, ali ne od njih

Od formiranja Vijeća ministara 2023. godine, ukupno je usvojeno devet zakona. Na prvu, neko bi pomislio da je to neki rezultat – sve dok ne sazna ključni detalj: od tih devet zakona, nijedan nije predložila „Trojka“. Da, dobro ste pročitali. Nijedan. Nada. Zero. Null. Dakle, Trojka je više vremena potrošila na snimanje PR klipova i hvalisanje po televizijama nego na konkretan rad u ministarstvima.

A nije da se u prošlosti nije moglo brže – u ranijim sazivima dešavalo se da Vijeće ministara usvoji sedam zakona na jednoj sjednici. Sada, pod vladavinom „reformatora“, treba im godina dana da sastave jednu rečenicu koja liči na zakon.

Evropski put „Trojke“ – priča za malu djecu

Najjači adut „Trojke“ u svakoj raspravi je njihova tobožnja posvećenost evropskom putu. Kad im neko spomene afere, nesposobnost i haos u institucijama, oni odmah potežu fraze tipa: „Ali mi smo ti koji BiH vode u EU!“ Super. Samo, postoji jedan problem – ni jedan jedini EU zakon nije predložen iz ministarstava koja oni vode.

Dakle, oni su politički ekvivalent fudbalskog tima koji se pojavi na utakmici, ali nikada ne šutne loptu ka golu – samo trče po terenu, poziraju za kamere i mašu publici, dok protivnik postiže golove. I onda na kraju kažu da su igrali sjajno.

Marketinška magla umjesto reformi

Čitava vladavina „Trojke“ se zapravo svodi na spektakularan marketinški trik. Dok građani očekuju konkretne poteze, oni im prodaju iluziju rada. Kako? Jednostavno:

Konferencije za štampu – Svaki mjesec bar jedna. Obavezna fraza: „Nikada nismo imali bolju saradnju sa EU!“ (Što je i tačno, jer nikada nisu imali manju odgovornost i više PR-a). TV gostovanja – Ako nema rezultata, barem ima kamera. Elmedin Konaković bi mogao pokrenuti kurs „Kako postati TV zvijezda a ne uraditi ništa“.

Dijeljenje evropskih fraza – „Akcioni plan“, „harmonizacija propisa“, „reforma pravosuđa“ – sve to zvuči ozbiljno, dok ne shvatite da je to samo šuplja priča.

Ali hajde da im damo priznanje – oni su zapravo postali majstori u kreiranju političke magle. Svako malo izbace neku grandioznu najavu, onda to svi prenesu, a kad prođe dovoljno vremena i shvati se da nije urađeno ništa – oni već plasiraju novu najavu.

Kako izgledaju „Trojkini“ uspjesi u praksi?

Ministarstva im izgledaju kao muzeji – ništa se ne dešava, zakoni se ne predlažu, ali zato se slike sa sastanaka kače na društvene mreže brže nego ikada.

Umjesto u EU, vode nas u Guinnessovu knjigu rekorda – prvi smo po broju izgovorenih evropskih fraza bez konkretnih rezultata.

Kada im kažete da ništa nisu uradili, oni kažu da je kriv Dodik – što je simpatično opravdanje, ali ne mijenja činjenicu da ni oni ne rade ništa.

„Trojka“ je samo skup dobro obučenih PR menadžera

Ako bismo rad „Trojke“ sveli na suštinu, shvatili bismo da se oni zapravo ne bave politikom – oni se bave PR-om. Za razliku od ranijih vlasti koje su bar usvajale zakone (dobri ili loši, ali bar su ih donosili), ovi su podigli lijenost na novi nivo i usavršili umjetnost pričanja bez rada.

I tako, dok „Trojka“ i dalje drži govore o evropskom putu, činjenice su neumoljive – BiH ne ide nigdje, osim u začarani krug političkog marketinga, gdje se ne zna da li je nešto reforma ili samo još jedna PR kampanja.