POVODOM 80 GODINA POSTOJANJA

Kia predstavlja novi konceptni automobil

Kia

KIA slavi svojih velikih 80 godina postojanja, a tu godišnjicu je obilježila predstavljanjem novog, smjelog koncepta Vision Meta Turismo.

Riječ je o vozilu koje izgleda kao električna verzija popularnog Stingera, a premijerno je predstavljeno na izložbi u Kia Vision Squareu u Yonginu u Južnoj Koreji.

Futuristički dizajn inspirisan Stingerom

Koncept Vision Meta Turismo podiže Kijinu filozofiju dizajna "Ujedinjene suprotnosti" na novi nivo. Prednjim dijelom dominira istaknuti "nos morskog psa" i kontrastna crna rešetka s uglastim farovima i tankim usisnicima zraka. Kratka hauba se stapa s oštro nagnutim vjetrobranskim staklom, dok se farovi protežu unazad, pretvarajući se u nosače za digitalne bočne retrovizore.

Gledano sa strane, koncept otkriva snažno stiliziranu karoseriju koja podsjeća na Polestar 5. Ključni detalji uključuju uglasta vrata, mišićave stražnje blatobrane i aerodinamički optimizirane kotače. Jedinstveni stakleni krov s geometrijskim uzorcima i uzlaznom bočnom linijom dodatno naglašavaju dinamičan profil.

Zadnji dio je jednostavniji, s integriranim spojlerom, svjetlima u obliku bumeranga i elegantnim difuzorom u kontrastnoj crnoj boji.

Unutrašnjost koja povezuje čovjeka i mašinu

Kia je otkrila više detalja o unutrašnjosti, opisujući je kao "izuzetno impresivno" okruženje koje redefinira odnos između čovjeka i mašine. Poseban naglasak je head-up displej sa proširenom stvarnošću, koji nudi tri načina rada: Speedster, Dreamer i Gamer.

Informacije se projektuju na vjetrobransko staklo putem tehnologije pametnog stakla, omogućavajući vozaču da vidi "virtualnu grafiku kao da lebdi iznad ceste u tri dimenzije".

Ostatak kabine uključuje volan u obliku slova D, mali kvadratni displej i futurističku instrument tablu. Najzanimljiviji detalj je vozačevo sjedište u kontrastnoj žutoj boji, koje na naslonu za ruke ima komande slične džojstiku, čija funkcija još nije otkrivena.

Vizija budućnosti

Šef dizajna u Kiji, Karim Habib, objasnio je filozofiju koja stoji iza koncepta. "Vision Meta Turismo utjelovljuje Kijinu viziju koja integrira dinamičnu mobilnost i prostore usmjerene na čovjeka", rekao je. Habib je dodao da je model "izraz Kijine posvećenosti kontinuiranom pružanju tehnološki napredne mobilnosti i iskustava koja angažiraju, stimuliraju i inspiriraju."

Putovanje dugo 80 godina

Iako se mnogima Kia može činiti kao relativno mlada kompanija, njeni korijeni sežu do 1944. godine, kada je Kim Cheol-ho osnovao Kyungsung Precision Industry. Kompanija je preimenovana u Kia 1952. godine, kada je predstavila svoj prvi bicikl, 3000-Liho, koji je postao prvi bicikl proizveden u Koreji i postigao ogroman uspjeh.

Kia je predstavila svoje prvo četverokotačno vozilo, Brisa, 22 godine kasnije, 1974. godine. Subkompaktni Pride uslijedio je više od decenije kasnije, stigavši na američko tržište 1987. godine. Od proizvođača bicikala do cijenjenog globalnog igrača u automobilskoj industriji, Kia je prešla impresivan put u 80 godina.


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari