ŠTA SE SMATRA OPASNOM VOŽNJOM?

Ova Toyotina reklama je zabranjena u Australiji

Toyota

U pitanju je reklama za najatraktivniji Toyotin model i jedan od najzanimljivijih sportskih kompakta u ovom mileniju.

Toyota je ponovo pod lupom u Australiji, ovaj put zbog reklame koja promovira sportski GR Yaris. Regulatori su povukli reklamu iz emitiranja, rekavši da krši nacionalne standarde za oglašavanje motornih vozila. To je dodatno produbilo napetosti između proizvođača automobila i australijskih regulatornih tijela.

Reklama prikazuje GR Yaris u udaljenom australijskom pustinjskom pejzažu. Vozač, obučen u trkaću opremu i s kacigom, stiže u restoran brze hrane pod nazivom Up'n Down Burgers i nonšalantno naručuje hamburger, pomfrit i milkshake.

Dok se narudžba priprema, GR Yaris juri makadamskim putem. Konačno, vozač uzima paket od zaposlenika restorana, ali pritom izvodi vrlo impresivan skok s vozilom. Nakon skoka, Toyota nastavlja prema lučkom području, gdje se potjera nastavlja uz mnogo proklizavanja. Na scenu stupa GR-Four sistem pogona na sva četiri točka, nakon čega slijedi kratki pogon na dva točka, a sve se završava bočnim zaustavljanjem pored GR86 i GR Corolle.

Šta se smatra opasnom vožnjom?

Upravo je ta sekvenca privukla pažnju australijskih regulatora. Nakon što je primljena žalba na nesigurne prakse vožnje, utvrđeno je da reklama krši Kodeks Federalne komore automobilske industrije (FCAI). U odluci se navodi da bi takva vožnja, ako se odvija na javnim cestama, gotovo sigurno predstavljala kršenje zakona u bilo kojoj australijskoj državi ili teritoriji.

Toyota je osporila odluku, ističući da GR linija ima pravo motosportsko naslijeđe. Kompanija je izjavila da je reklama očito bila zamišljena kao "fantastična i nerealna" interpretacija reli vožnje, koju izvode profesionalci na zatvorenim cestama, u vozilima koja dijele tehničku osnovu s konkurentskim Gazoo Racing modelima.

Ovaj sadržaj vam se ne prikazuje jer ste onemogućili Embed kolačiće

Proizvođač je dodao da cilj reklame nije bio podsticanje neodgovornog ponašanja u stvarnom svijetu, već pokazivanje šta sposoban vozač može postići u kontrolisanim uslovima. GR Yaris, rekli su, prikazan je kako radi upravo ono za šta je i dizajniran, unutar stilizovanog i fiktivnog konteksta.

Međutim, reklama je za sada uklonjena s televizije, a glasnogovornik Toyote Australia dao je sljedeću izjavu lokalnom portalu Drive: "Toyota Australia prihvata odluku Ad Standardsa. Trenutna reklama za GR Yaris je povučena dok ne napravimo potrebne prilagodbe."

Ovo nije prva zabrana reklamiranja Toyote.

Davne 2021. godine, još jedna reklama za GR Yaris na australijskom tržištu je također bila zabranjena. U toj verziji, automobil je nakratko proklizao pri izlasku iz garaže, što je bilo dovoljno da dovede do uklanjanja reklame zbog promovisanja nesigurne vožnje.

Po današnjim standardima, gotovo je nemoguće promovirati sportski automobil s realističnim prikazom dinamičkih karakteristika.


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari