Nova generacija RENAULT Clia je stigla i odmah je dobila mnogo pohvala. Jedino što nedostaje je RS Williams.
Ljubitelji Renaulta i hot hatchbackova s ljubavlju se prisjećaju vremena kada je brend nudio uzbudljive sportske kompakte. Od legendarnog Clio Williamsa do Clio RS-a, koji je u svojoj najnovijoj verziji razvijao 220 KS. Međutim, u augustu 2018. godine, istovremeno s dolaskom četvrte generacije Clija, Renault je zatvorio poglavlje o snažnim benzinskim verzijama. Ista priča je manje-više vrijedila i za veći Megane, a s njegovim prestankom proizvodnje, jedina sportska ponuda ostala je vezana za Alpine.
Danas, oni koji žele mali, ali snažan automobil iz Renault grupe mogu birati između potpuno električnog Alpine A290 sa do 218 KS ili jednog od samo 1.980 izuzetno skupih modela Renault 5 Turbo 3E sa do 540 KS. Međutim, dizajner poznat na Instagramu kao davidbaylisdesign odlučio je da novi Clio podvrgne grafičkom programu. Rezultat je vrlo atraktivna kombinacija Clio Williamsa i Clio RS-a.
Renault Clio RS Williams poput tog bi danas bio gotovo jednorog na tržištu. Toyota GR Yaris, Volkswagen Polo GTI, koji će vjerovatno uskoro biti ukinut, i Mini John Cooper Works su jedini preostali hot hatch modeli s klasičnim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Novi Clio u svojoj najprestižnijoj verziji zamišljen je kao čisti sportski automobil bez ikakvog oblika elektrifikacije. Prema opisu, pokreće ga dvolitarski turbobenzinski motor sa 300 KS, uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Osim toga, automobil je zamišljen sa pogonom na prednje točkove i masom manjom od 1.500 kilograma.
Na prvi pogled, render otkriva prednji kraj koji se veoma razlikuje od serijskog Clija. Tu su znatno veći usisnici zraka, poseban branik i zatamnjena prednja svjetla. Tamnoplavo-ljubičasta boja karoserije i bronzani naplatci direktna su posveta Cliu Williamsu iz 1990-ih. Bočni usisnici zraka pozadi podsjećaju na legendarni Clio V6 sa središnje smještenim motorom, dok su bočni pragovi posebno upečatljivi. Ni stražnji dio ne ostaje nezapažen. Fiksni stražnji spojler, izražen difuzor i dvije velike okrugle ispušne cijevi čine ovaj automobil izuzetno poželjnim.
Hoće li Renault ponuditi sportske kompaktne modele?
Nažalost, stvarnost je potpuno drugačija. Renault trenutno ne planira supermoćni Clio sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem. Strogi propisi o prosječnim emisijama iz voznog parka to jednostavno ne dozvoljavaju, a RS divizija, ranije Renault Sport, odavno se povukla iz razvoja cestovnih automobila.
Zbog toga, od originalnog Clio Williamsa, modela koji je doživio neočekivani uspjeh, ostala je samo lijepa uspomena. Renault je u početku planirao proizvesti samo 4.500 jedinica, ali je na kraju s proizvodnih traka sišlo više od 12.000 automobila. Danas je taj automobil pravi klasik i vrlo poželjan ulov među kolekcionarima.