ZAHTIJEVALO BI PREVIŠE PROMJENA

Porsche 911 nikada neće biti plug-in hibrid

Porsche 911

Porsche je ponudio objašnjenje zašto 911 nikada neće postati plug-in hibrid.

Ukratko, ugradnja plug-in hibridnog sistema u 911 zahtijevala bi previše promjena na automobilu kako bi se prilagodila potrebna tehnologija. Sve bi to dovelo do povećanja težine i dimenzija vozila.

Porsche 911 nije bio izuzetak. Raste kroz generacije, a s njim dolaze i novi kilogrami. Automobil je sigurniji, luksuzniji, sposobniji, a nedavno je i elektrificiran. Kada je u pitanju ovo drugo, Porsche će se tu zaustaviti jer bi za sve ostalo morao promijeniti prepoznatljiv oblik ovog automobila. Naime, to je preduslov da se u njega ugradi veća baterija i plug-in hibridni sistem.

Frank Moser, potpredsjednik Porschea odgovoran za modele 911 i 718, rekao je australijskim medijima da mu se ne sviđa ideja o 911 s priključkom za punjenje. Prema Driveu , Moser je rekao: "911 ima vrlo složen paket. Imamo prepoznatljiv dizajn automobila i ne može biti veći."

Ako bi Porsche želio povećati električni domet modela 911 putem plug-in hibrida, bila bi mu potrebna veća baterija, sistem punjenja i dodatna oprema koja omogućava potpuno električnu vožnju. To bi zahtijevalo promjenu dizajna automobila, što Porsche nije voljan učiniti.

Moser je naglasio: „Ne želimo mijenjati paket automobila, ne želimo mijenjati raspodjelu težine, zato smo se odlučili za hibrid visokih performansi. Nije bilo lako ugurati svu električnu tehnologiju u postojeći paket.“

U hibridnom modelu, Porsche koristi bateriju od 400 volti koja je iste veličine kao klasična baterija od 12 volti i nalazi se na istom mjestu u prednjem prtljažniku. To znači da inženjeri rade u vrlo ograničenom prostoru.

Međutim, budući tehnološki napredak mogao bi sve promijeniti. Manje i efikasnije baterije predstavljale bi, kako Moser kaže, "potpuno novu igru". Podsjetimo se da je kompanija nedavno podnijela patent za hibridni sistem sa manjim i lakšim aksijalnim motorima. Novi 911 Turbo S za 2026. godinu već koristi T Hybrid sistem koji razvija 711 KS (i 800 Nm) i čini ga najsnažnijim modelom 911 do sada. I kome uopšte treba plug-in hibrid?