Rusija je saopćila da je njen lovac pete generacije Su-57 obavio prvi let sa novim motorom Izdeliye 177, što Moskva predstavlja kao ključni korak u razvoju dugo odgađanog pogonskog sistema aviona.
Let je najavila kompanija United Aircraft Corporation (UAC), a potvrdio Rostec, navodeći da je test izveden bez problema i u skladu sa planiranim profilom leta.
Test je korišten prototip T-50-2, dio originalnog programa razvoja PAK FA.
Ovaj avion je sada letio sa četiri različite konfiguracije motora: prvo sa Izdeliye 117 (AL-41F1), zatim sa dvije verzije Izdeliye 30, a sada i sa Izdeliye 177.
Let je izveo počasni test pilot Rusije Roman Kondratyev, u zimskim, oblačnim uslovima, na tajnoj lokaciji koja se obično koristi za testiranje Su-57.
Prema proizvođaču, Izdeliye 177 je turbofan sa naknadnim sagorijevanjem koji proizvodi do 16.000 kgf potiska, sa poboljšanjima efikasnosti od oko 7–10% u odnosu na ranije motore Su-57.
Očekivani vijek trajanja motora je preko 4.000 sati, što pokazuje fokus na pouzdanost i održavanje, a ne radikalnu rekonstrukciju.
Motor koristi dvokanalnu konfiguraciju sa malim obrtajem i mlaznice za vektorisanje potiska, te napredne materijale poput turbine od monokristala i keramičke kompozite.
Iako ruska industrija motor prikazuje kao omogućavajući bolju superkruzing brzinu i ukupne performanse, ovaj let označava početak, a ne završetak testiranja.
UAC i proizvođač motora UEC naveli su da su daljnja testiranja u toku, dok se sertifikacija i integracija očekuju u periodu od 12 do 18 mjeseci.
UAC je povezao postizanje ovog tehničkog cilja sa planovima za povećanje proizvodnje i isporuke Su-57.
Trenutno Rusija raspolaže sa procijenjenih 20–25 Su-57, dok zvanični planovi predviđaju 76–100 aviona do 2028. godine, u okviru državnog programa naoružanja.
Kompanija je navela da je proizvodnja u pogonu u Komsomolsku na Amuru porasla u 2025. u odnosu na 2024. godinu, a očekuje se da Izdeliye 177 uđe u serijsku proizvodnju oko 2027., što bi moglo omogućiti godišnje isporuke od 20 do 24 aviona.
Posebno su istaknute i izvozničke ambicije.
UAC je potvrdio nedavne isporuke Su-57E za izvoz i navodi da bi budući izvozni avioni mogli biti opremljeni novim motorom, čime Izdeliye 177 postaje dio šireg ruskog napora za lokalizaciju proizvodnje i ublažavanje posljedica sankcija.