OSLANJANJE NA ELEKTRIČNU ENERGIJU

Samo 13 električnih auta pogodno za duga putovanja

Hyundai

Nedovoljno oslanjanje na električnu energiju i dalje se navodi kao uobičajeni nedostatak električnih automobila.

Njemački automobilski klub ADAC sproveo je novi test u kojem je analizirao više od 80 električnih automobila kako bi utvrdio koji su pogodni za duga putovanja.

Konačnu ocjenu formirao je na osnovu osnovnih parametara utvrđenih u njegovom posljednjem EcoTest-u. Električni automobili su testirani sa baterijom napunjenom do 90 posto, jer većina vlasnika na put ide s odstupanjem od 10 posto.

Testiranje je takođe uzelo u obzir dodatno punjenje na brzom punjaču tokom 20-minutne pauze u idealnim uslovima.

Hyundai na vrhu

Najbolji je bio Hyundai Ioniq 6 sa baterijom od 77,4 kWh i pogonom na zadnje točkove, koji je sa jednim zaustavljanjem i dodatnim kratkim punjenjem postigao ukupan domet od 931 kilometar.

Lucid Air je stao nakon 859 kilometara, BMW iX je prešao 835, Mercedes EQS 825, EQE SUV 806, a Polestar 2.801 kilometar.

Dakle, radi se o električnim automobilima pogodnim za duga putovanja, zaključio je ADAC.

Druge dvije kategorije

Međutim, u prvoj kategoriji, Nijemci su tražili vozila koja sa jednim zaustavljanjem i dodatnim punjenjem mogu preći put od preko 750 kilometara kao "potpuno pogodna za velike udaljenosti". Na njihovom testu od više od 80 vozila, samo 13 njih je postiglo taj rezultat, uključujući šest navedenih vozila koja prelaze 500 milja ili više.

Druga kategorija su vozila sa dometom od 500 do 750 kilometara, a takva vozila su ocjenjena kao "pogodna" za velike udaljenosti ili ona pogodna za velike udaljenosti uz nešto duže vrijeme punjenja. U toj kategoriji bilo je najviše vozila, čak 42.

Njemački autoklub je uključio i grupu automobila koji su "uslovno pogodni" za veliku kilometražu (400-500), a na testu ih je bilo 14.

Ipak, posljednja kategorija su vozila neadekvatna za dalja putovanja sa dometom manjim od 400 km, a ovdje je na dnu liste Fiat 500e, sa manjom baterijom od 23,8 kWh, koja je na testu omogućila domet od samo 233 kilometra uprkos dodatnom punjenju, što i ne čudi budući da se radi o gradskom automobilu.

Tesla nije ni blizu vrha

Zanimljivo je da Tesla modeli, koji imaju reputaciju električnih automobila za velike udaljenosti, nisu u vrhu na ovom testu. Teslin Model X Long Range zauzeo je 13. mjesto kao najbolji Tesla, a Model 3 sa maksimalnim dometom tek 23. na rang listi.

Prilikom kupovine električnog automobila, ADAC preporučuje kupcima da obrate pažnju ne samo na veličinu baterije, već i na potrošnju energije i vrijeme punjenja.