Scania i rudarska kompanija LKAB produbljuju svoju saradnju u oblasti elektrifikacije rudarskog transporta predstavljanjem revolucionarnog vozila koje bi zauvijek moglo promijeniti način na koji razmišljamo o rudarskim operacijama.
Novi potpuno električni teški kiper kamion 8x4 s dvije upravljive prednje osovine, prvi te vrste od Scanije u svijetu, počeo je s radom u rudniku Malmberget kompanije LKAB u sjevernoj Švedskoj.
Vozilo, nazvano "Sleipnir", po Odinovom legendarnom osmonogom konju iz nordijske mitologije, simbolizira snagu, inovaciju i pouzdanost. To je ujedno i prvi Scanijin električni kamion opremljen s dvije upravljive prednje osovine, razvijen na modularnoj električnoj platformi kompanije kako bi se osigurala veća nosivost teških tereta i stabilnost na zahtjevnim rudarskim putevima.
Veliki korak ka održivom rudarstvu
„Ako bude funkcionisalo kako se očekuje, imat ćemo potpuno rješenje bez fosilnih goriva za transport jalovine u zaista zahtjevnim rudarskim operacijama“, kaže Peter Gustavsson, voditelj projekta za elektrifikaciju valjaonica u LKAB-u.
S obzirom na to da LKAB godišnje prevozi više od 5 miliona tona jalovine, uštede CO₂ će biti značajne, što je primjer utjecaja koji Scanijino praktično rješenje ima na kupca s visokim ambicijama održivosti.
„Partnerstva poput ovog su ključna za učenje i ubrzanje napretka“, kaže Tony Sandberg, šef Scania pilotnih partnera.
Tehnički detalji impresivne mašine
Sleipner je dizajniran za komunalne usluge i rudarstvo, prevozeći jalovinu od utovarne stanice do mjesta za zatrpavanje u Tingvallskulleu - ruta dugačka otprilike 5 kilometara s razlikom u visini od 250 metara. Potpuno natovaren, kamion teži 60 tona, od čega je 38 tona korisni teret.
Pokretano s dva MP20 baterijska paketa ukupnog instaliranog kapaciteta od 416 kWh i električnim motorom EM C 1-4 snage 400 kW, vozilo u potpunosti zamjenjuje svoj ekvivalent s unutrašnjim sagorijevanjem, dokazujući da Scania-ina provjerena električna tehnologija sada može zadovoljiti ekstremne zahtjeve teških rudarskih primjena.
Ovo vozilo se nadovezuje na iskustvo stečeno s potpuno električnim teškim kiperom Scania 6x4, koji uspješno radi u Malmbergetu od 2022. godine, i predstavlja samo početak mnogih rudarskih rješenja koja će doći u budućnosti.