Bivša dizajnerica traži zabranu korištenja Mercatorovog logotipa, kompanija negira navode
Bivša dizajnerica Špela Goltes uputila je zahtjev slovenskim medijima da najkasnije do 27. decembra prestanu koristiti logotip trgovačkog lanca Mercator. Goltes tvrdi da je riječ o njenom autorskom djelu i traži od Mercatora i isplatu odštete.
Iz Mercatora, međutim, kategorično odbacuju ove tvrdnje. Kompanija navodi da su autorska prava na logotip već ranije pravno regulisana i da su zahtjevi dizajnerice neosnovani.
Spor oko autorskih prava
Advokatska kancelarija koja zastupa Goltes navodi da sud navodno potvrđuje da se radi o njenoj samostalnoj autorskoj kreaciji, čija materijalna prava navodno pripadaju dizajnerici od 2005. godine. Mercator se protivi ovim tvrdnjama, ističući da osnovni znak kompanije potiče još iz 1968. i 1969. godine, kada ga je osmislio Gregor Košak. Prema kompaniji, prijenos autorskih prava s Košakom bio je transparentan i nikada nije bio sporan.
Mercator također pojašnjava da je 1995. godine sklopljen ugovor sa Studijom Marketing, dijelom kojeg je tada bila i Goltes, radi redizajna postojećeg logotipa. Kompanija smatra da se radi o preradi postojećeg znaka, a ne o novom autorskom djelu, te da dizajnerica ne može biti nosilac autorskih prava niti zabraniti korištenje logotipa.
Pravosnažnost i moguće posljedice
Mercator navodi da presuda na koju se Goltes poziva još nije pravosnažna jer je uložena žalba i viši sud još nije donio konačnu odluku. Kompanija je uvjerena da će drugostepeni sud preinačiti presudu prvog stepena.
Također upozoravaju da bi zahtjevi za obustavu korištenja logotipa mogli izazvati značajnu poslovnu štetu, koju će, ako bude potrebno, potraživati sudskim putem.
Pravni stručnjaci ocjenjuju da je ključno pitanje ovog spora da li se radi o preradi originalnog dizajna ili o potpuno novom autorskom djelu. Konačnu odluku o tome donijet će sud, a pravni eksperti napominju da bi dizajnerica trebala sačekati pravosnažnost sudske odluke prije bilo kakvih zabrana.
Ovaj spor je izuzetno kompleksan, s obzirom na to da je od nastanka prvobitnog logotipa prošlo više decenija i da raniji ugovori možda nisu dovoljno precizno regulisali preradu autorskih djela.