Iako je teško za očekivati kako će krajnji desničari u politici imati bilo kakve simpatije prema ljevičarskim idejama, njemačka desnica i stranka Alternativa za Njemačku (AfD) svoje divljenje sve više iskazuju zvijezdi ljevice - Heidi Reichinnek.
Općenito, AfD nije poznat po divljenju liderki Lijeve stranke Heidi Reichinnek. Naprotiv, političari AfD-a je redovno napadaju. Međutim, i iza kulisa, oni rade na tome da postanu više poput Reichinnek, barem u smislu svog prisustva na društvenim mrežama.
To je utvrđeno prema internoj istrazi odjela za analizu parlamentarne grupe AfD, čiji su izvodi dostupni Frankfurter Allgemeine Zeitungu. Prezentacija također uključuje preporuke za članove parlamenta AfD-a.
Analiza od 25 stranica pripremljena je pod vodstvom generalnog direktora Parlamenta Petera Felsera, koji je od proljeća odgovoran za analizu okruženja parlamentarne grupe. Dokument opisuje aktivnosti Lijeve stranke na društvenim mrežama te navode Reichinnek kao ključ njihovog uspjeha na posljednjim saveznim izborima.
Rezultat ispod radara
Kako je mlada buntovnica probudila njemačku ljevicu: Od "Error 404" do renesansnog poziva "Na barikade!" "Lijeva stranka je uložila mnogo u ovu strategiju, navodno potrošivši 700.000 eura na komunikaciju na društvenim mrežama", stoji u analizi AfD-a.
Parlamentarna grupa AfD-a sada pokušava shvatiti šta se može naučiti iz njenog rada. Analiziraju da se Lijeva stranka nije obnovila samo u smislu osoblja, već i u smislu sadržaja: manje se bavi politikom identiteta, a više svakodnevnim brigama građana.
"Nadalje, Reichinnek je uspjela popuniti prazninu na društvenim mrežama, naime, prazninu progresivnog političara koji se protivi - barem percipiranoj - desničarskoj i djelimično muškoj hegemoniji na društvenim mrežama", stoji u analizi.
Konkurencija za siromašnije slojeve stanovništva
Grafikoni pokazuju kako je Lijeva stranka pretekla AfD na TikToku i Instagramu u sedmicama koje su prethodile saveznim izborima, kako po broju objava, tako i po broju pratilaca i interakcijama.
Fokus Lijeve stranke na "zaštitni zid", odnosno princip da stranke ne bi trebale nikada koalirati s desničarima, doprinio je učvršćivanju političkih tabora. To smeta parlamentarnoj grupi AfD jer želi da se takmiči sa Lijevom strankom za birače iz siromašnijih slojeva stanovništva.
"To zahtijeva da parlamentarna grupa AfD prilagodi svoju komunikacijsku strategiju za budućnost. To uključuje komunikacijski stil koji je i razumljiv i emocionalno angažirajući, kao i dosljednu i kreativnu upotrebu društvenih medija", zaključuje se u analizi. Zatim slijedi plan od pet tačaka osmišljen kako bi članovi parlamenta AfD-a bili uspješniji na društvenim medijima.
"Trebali bi izgledati autentično, što znači da se ne bi uvijek trebali ponašati kao tipični političari, već bi trebali prikazivati svakodnevne scene, poput puta do kancelarije ili čitanja pisama", opisuje se.
Trebali bi formulirati svoje rečenice sažeto i jezgrovito, a što vide kao ključnu prednost ljevice.
"Uvidi u lična pitanja, poput čitanja ili sporta, namijenjeni su izgradnji povjerenja. I konačno, političari bi također trebali efikasnije njegovati svoju zajednicu: prvo, bržim reagiranjem na aktualne događaje, naprimjer kratkim videozapisima i drugo, aktivnim moderiranjem i pozivima gledateljima na sudjelovanje", poručuju. Odjel za analizu AfD-a vidi komunikacijsku strategiju Lijeve stranke kao najbolju praksu.
"Namijenjena je podsticanju profesionalizacije parlamentarne grupe. Primjećujemo da se koristi širi spektar kanala. Posebno se povećala upotreba TikTok videa, a složene teme se mogu efikasnije sažeti korištenjem konverzacijskog jezika", pojasnili su.