EVROPSKA UNIJA PRED VELIKIM ZAOKRETOM

Tradicionalni motori mogli bi preživjeti 2035: Njemački pritisak mijenja pravila igre

Hibridi

EU mijenja kurs: Tradicionalni motori mogli bi preživjeti i nakon 2035. godine

Iako se činilo da je sudbina benzinskih i dizel automobila u Evropskoj uniji zapečaćena, pritisak iz Njemačke – posebno kancelara Friedricha Merza – natjerao je Evropsku komisiju da ponovo otvori raspravu o potpunoj zabrani motora s unutrašnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine. Sve bi moglo postati službeno već za sedam dana.

Promjena stava pod pritiskom Njemačke

U pismu upućenom predsjednici Evropske komisije Ursuli von der Leyen, Merz je zatražio veću fleksibilnost u procesu dekarbonizacije i prelaska na električna vozila, braneći istovremeno interese njemačke automobilske industrije – jedne od najvažnijih u Evropi.

„Regulacija CO₂ mora biti tehnološki neutralna, fleksibilna i realistična. Nećemo više podržavati tvrdoglavu i pogrešnu zabranu SUS motora. Moramo ostati snažan industrijski centar i koristiti sve dostupne tehnologije, a ne uvoditi zabrane“, naglasio je Merz.

Njemačka već mjesecima insistira na tome da se razmotre alternativna rješenja, uključujući napredak u razvoju e-goriva i biogoriva, čija primjena – iako još ograničena – pokazuje potencijal u dekarbonizaciji transporta.

Komesar EU: “Motori SUS ostaju i nakon 2035.”

Najnoviji signal promjene pravca stigao je od evropskog komesara za transport i turizam Apostolosa Tzitzikostasa, koji je za njemački Handelsblatt potvrdio da tradicionalni motori neće nestati 2035. godine.

„Otvoreni smo za sve tehnologije. Moramo čuvati konkurentnost i istovremeno podržati industriju da zadrži tehnološko vodstvo“, poručio je Tzitzikostas, uz napomenu da je Merzovo pismo u Briselu primljeno jako dobro.

To znači da bi nove generacije SUS motora – uključujući benzinske i dizel motore koji koriste e-goriva ili biogoriva – mogle ostati legalne i nakon 2035. godine, pod uslovom da ispunjavaju stroge standarde emisija.

Industrija pozdravlja preokret

Evropska automobilska industrija, koja se posljednjih godina našla pod snažnim pritiskom zbog brze elektrifikacije, reagovala je sa olakšanjem. CEO BMW-a Oliver Zipse nedavno je izjavio da bi potpuna zabrana SUS motora bila „ozbiljna greška“.

Evropski proizvođači već se bore s izazovima poput:

  • usporenog rasta tržišta električnih vozila,

  • geopolitičkih tenzija,

  • visokih američkih carina,

sve jače konkurencije kineskih električnih vozila i komponenti.

Zbog svega toga, Brisel razmatra dodatne mjere za jačanje evropskog lanca vrijednosti, uključujući uvođenje „evropskih kriterija preferencija“.

10. decembar – dan odluke

Evropska komisija će 10. decembra predstaviti zvanični prijedlog revizije zabrane iz 2035. godine. Očekuje se da će pored e-goriva i biogoriva, u obzir biti uzete i druge tehnologije s niskim emisijama, uključujući:

  • konvencionalne hibride,

  • plug-in hibride,

  • električna vozila produženog dometa koja koriste SUS motor kao generator.

Ciljevi dekarbonizacije do 2050. godine ostaju neupitni, ali postaje sve jasnije da se do njih neće dolaziti isključivo preko baterijske elektrifikacije.

Za evropsku autoindustriju, koja zapošljava milione ljudi i čini okosnicu ekonomija poput njemačke, francuske i italijanske, ovakva odluka mogla bi značiti prijeko potrebnu stabilnost.


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari