
Vlada Kantona Sarajevo danas je usvojila Nacrt zakona o dualnom obrazovanju i uputila ga u skupštinsku proceduru, s ciljem da se poveća saradnja srednjih škola s poslodavcima i unaprijedi praktična nastava za učenike, ističu nadležni.
Kako je pojašnjeno, učenici tehničkih i stručnih škola će značajan dio praktične nastave provoditi kod poslodavaca koji ispunjavaju propisane uvjete. Tamo će učiti pod nadzorom certificiranih mentora, uz koordinaciju škole, a praksa će se moći realizirati i u više kompanija.
Ministarstvo za odgoj i obrazovanje KS naglašava da će se postepeno povećavati broj dana i sati učenja kroz rad, standardizirati mentorska uloga i jačati odgovornost škola. Poseban fokus stavljen je na obuku i licenciranje mentora, kao i na ulogu školskih koordinatora.
Resorna ministrica Naida Hota-Muminović (NiP) izjavila je da je cilj reforme unapređenje vještina, otvaranje vrata zapošljavanju i motivacija mladih da ostanu u Bosni i Hercegovini.
– Idemo u susret promjenama kojima se mladima omogućava više praktične nastave, učenje kod poslodavca i naknada za rad, uz veće šanse za zapošljenje. Želimo da naša djeca ostanu u Bosni i Hercegovini, da grade svoju domovinu i budu blizu svojih porodica – poručila je Hota-Muminović.
Prema Nacrtu zakona, najmanje 40 posto učenika tehničkih škola imat će praksu u realnom sektoru, a 15 posto maturanata bit će zaposleno u roku od godinu dana nakon završetka školovanja. Ministarstvo također naglašava da dualni model ne zatvara akademski put, već ga obogaćuje praktičnim iskustvom i partnerstvima između škola, poslodavaca i institucija.
U izradi Nacrta zakona učestvovali su Ministarstvo privrede KS, Udruženje poslodavaca, Privredna i Obrtnička komora KS, škole, lokalne zajednice, Vijeće roditelja, sindikati, organizacije osoba s invaliditetom i Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja. Time je, kako navode iz Vlade KS, osiguran jednak pristup, rodna ravnopravnost i inkluzivnost učenika s poteškoćama u razvoju.
Reforma dualnog obrazovanja, prema nadležnima, garantuje standardiziran, pravedan i kvalitetan model učenja kroz rad, afirmira jednake mogućnosti, zabranu diskriminacije, rodnu ravnopravnost i pristupačnost za učenike s invaliditetom.
U narednim fazama slijede skupštinska razmatranja i javna rasprava prije konačnog usvajanja zakona, a Ministarstvo za odgoj i obrazovanje KS ostaje otvoreno za prijedloge koji doprinose kvalitetnijem obrazovanju i jačem partnerstvu sa realnim sektorom.