VIŠE OD 600 POTPISA ZA VRAĆANJE IMENA “PREPOROD” I SIMBOLA S LJILJANIMA

Vrh Islamske zajednice ujedinjen protiv Kodrića: Rifat Fetić, Enes Karić, Hilmo Neimarlija, Mustafa Spahić, Muamer Tinjak. Hoće li se "Preporod" vratiti svom narodu?

Selma rizvic preporod

Šira javnost protiv Kodrićeve odluke: Više od 600 potpisa za vraćanje imena “Preporod” i simbola s ljiljanima

Odluka Sanjina Kodrića, predsjednika Bošnjačke zajednice kulture (BZK) “Preporod”, da ukine ime najstarijeg bošnjačkog kulturnog društva i zamijeni njegov simbol sa novim, izazvala je talas ogorčenja i nezadovoljstva među intelektualcima i građanima. Iako su ime i simbol "Preporoda", koje su stoljećima predstavljali kulturno naslijeđe Bošnjaka, bili dio identiteta ovog društva, Kodrić je uz podršku predsjednika Skupštine Šaćira Filandre proveo promjene koje su naišle na oštru kritiku.

Na udaru javnosti našlo se ukidanje originalnog naziva "Preporod", kao i uklanjanje prepoznatljivog loga – pauna sa zelenim ljiljanima, djelo umjetnika Dževada Hoze, koji je simbolizirao bošnjačku tradiciju i povijest. Umjesto toga, nametnut je novi simbol, štafetna baklja preuzeta sa insignija srpskog muslimanskog društva “Gajret” iz 1928. godine, što je dodatno izazvalo zabrinutost među Bošnjacima. Baklja, koja simbolizira monarhiju i slavu srpskog kralja, prema riječima kritičara, predstavlja neprimjerenu zamjenu za historijske simbole bošnjačkog kulturnog preporoda.

Prva je javno reagirala prof. dr. Emina Kečo Isaković, supruga rahmetli književnika Alije Isakovića, jednog od ključnih figura u modernoj bošnjačkoj književnosti. Njena oštra kritika probudila je širu intelektualnu i akademsku zajednicu. Nedugo zatim, dr. Selma Rizvić, kćerka prvog predsjednika i jednog od osnivača “Preporoda”, prof. dr. Muhsina Rizvića, pokrenula je online peticiju zahtijevajući vraćanje originalnog imena i simbola društva.

Peticija je ubrzo privukla široku podršku, a do sada ju je potpisalo više od 550 građana, uključujući mnoga poznata imena iz svijeta kulture, umjetnosti, akademske zajednice, te javnih ličnosti. Među potpisnicima su i brojni bivši članovi “Preporoda”, koji su istaknuli da je ovaj potez devastirao simboličku vrijednost društva koje je kroz historiju bilo jedan od ključnih čuvara bošnjačkog identiteta.

Politička i kulturna borba

Ova kontroverzna odluka Sanjina Kodrića ne izaziva samo emotivne reakcije, već se sve više interpretira kao dio šire političke borbe za kontrolu nad kulturnim institucijama u BiH. Bošnjačko kulturno društvo “Preporod”, osnovano krajem 19. stoljeća, nije samo kulturna organizacija; ono je od svog osnutka bilo glavni nosilac bošnjačkog preporoda, očuvanja jezika, običaja i kulturne baštine. Njegovo ime nosi težinu historijskog naslijeđa, a simbol ljiljana priziva sjećanje na srednjovjekovnu Bosnu, ali i na borbu za opstojnost tokom agresije na BiH.

Uvođenje simbola sa insignija “Gajreta”, društva koje je u prošlosti bilo povezano s podrškom srpskoj monarhiji, za mnoge predstavlja političku provokaciju i pokušaj redefiniranja bošnjačkog kulturnog identiteta. Mnogi intelektualci smatraju da se na ovaj način potiskuju historijski važni simboli, dok se namjerno ističu simboli koji nemaju veze s bošnjačkom kulturom i naslijeđem.

Šta dalje?

Peticija dr. Selme Rizvić samo je prvi korak u borbi za očuvanje identiteta “Preporoda”. Građani i intelektualci zahtijevaju da se ime i simbol društva hitno vrate, a mnogi najavljuju i daljnje akcije, uključujući javne proteste, kako bi osigurali da se tradicija bošnjačkog naroda i dalje ponosno prenosi kroz generacije.

Ostaje pitanje hoće li Kodrić i Filandra poslušati glas naroda ili će nastaviti sa svojom kontroverznom reformom, koja sve više izgleda kao pokušaj političkog i kulturnog preuređenja Bošnjačke zajednice kulture.

Između ostalih, ovu peticiju potpisali su:

Husein Kavazović (reisu-l-ulema IZ u BiH)

Elma Jonuz-Hubić (glavna urednica news portala etto.ba)

Filip Mursel Begović (glavni urednik Stav.ba)

Hamza Ridžal (novinar i publicist)

Prof. dr. Fahrudin Rizvanbegović (član Glavnog odbora Preporoda izabranog na Obnoviteljskoj skupštini 5. oktobra 1990)

Prof. dr. Dino Abazović (Fakultet političkih nauka Univerziteta u Sarajevu)

Azer Aličić (pomoćnik direktora Zavoda za zaštitu spomenika Federacije BiH)

Prof. dr. Sead Alić (filozof)

Selma Alispahić (pozorišna i filmska glumica)

Dr. Amir Kliko (Institut za istraživanje zločina protiv čovječnosti Univerzitetu u Sarajevu)

Dr. Fuad Baćićanin, predsjednik Izvršnog odbora Bošnjačkog nacionalnog vijeća u Republici Srbiji

Reuf Bajrović (politički analitičar)

Edhem Bakšić (predsjednik Udruženja “Mladi Muslimani”)

Dr. Selma Rizvić (Elektrotehnički fakultet Univerziteta u Sarajevu)

Prof. dr. Amira Sadiković (Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu)

Damir Sadović (pravnik, dugogodišnji predsjednik Preporoda Mostar, bivši ministar pravosuđa HNK)

Saudin Sivro (predsjednik Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja)

Dr. Ramiza Smajić (Institut za historiju Univerziteta u Sarajevu)

Mesud Smajić, (Rukovodilac Izdavačkog centra Rijaseta "El-Kalem")

Selma Spahić (rediteljica)

Nedim Hrbat ( Direktor programa Media centra Islamske zajednice u BiH)

Dr. Emir Suljagić (direktor Memorijalnog centra Srebrenica)

Dr. Mesud Šadinlija (Institut za istraživanje zločina protiv čovječnosti i međunarodnog prava Univerziteta u Sarajevu)

Prof. dr. Amela Šehović (Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu)

Prof. dr. Sead Šemsović (Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu)

Nebojša Šerić Šoba (akademski umjetnik)

Dr. Amina Šiljak-Jesenković (Orijentalni institut Univerziteta u Sarajevu)

Fehim Škaljić (predsjednik Upravnog odbora Bošnjačkog instituta)

Alma Švrakić (članica Upravnog odbora Hayat TV )

Elvir Švrakić (član Upravnog odbora Hayat TV)

Dr. Ekrem Tucaković (Voditelj Uprave za visoko obrazovanje i nauku Rijaseta IZ u BIH)

Almir Zalihić (književnik, predsjednik Bošnjačkog društva pisaca)

Mirhunisa Zukić (predsjednica Unije za održivi povratak i izbjeglice u Bosni i Hercegovini)

Amra Zulfikarpašić (akademska umjetnica i dizajnerica)