
Holandski proizvođač ima duži životni vijek od mačke.
Holandska kompanija sportskih automobila Spyker, koja se godinama suočava s finansijskim problemima, ponovo je spašena od bankrota. Osnivač kompanije, Victor Muller, osigurao je prava na intelektualno vlasništvo brenda i, prema objavi na društvenim mrežama, sada će se "fokusirati na proizvodnju ručno rađenih super sportskih automobila".
Spyker je prvobitno oživio Muller 1999. godine, ali neuspješna akvizicija Saaba deceniju kasnije (2010.) prisilila je kompaniju da proglasi bankrot krajem 2014. Poslovanje je ponovo pokrenuto do kraja 2015. godine, a C8 Preliator je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi godinu dana kasnije.
Međutim, ni to nije dugo trajalo. Do 2021. godine, investicije novih investitora nisu se materijalizovale, te je Muller bio prisiljen ponovo podnijeti zahtjev za stečaj. Uslijedila je dugotrajna pravna bitka između Mullera i njegovih povjerilaca, koja je sada konačno okončana.
Prema objavi na društvenim mrežama, sva prava intelektualnog vlasništva i zaštitni znak kompanije Spyker su sada u potpunosti objavljena. Muller je rekao da će uskoro uslijediti više detalja o planovima za ponovno pokretanje kompanije, iako još nije jasno kakvu će ulogu on lično igrati u njenoj budućnosti.
Spyker su osnovali braća Jacobus i Hendrik-Jan Spijker u Holandiji 1880. godine. Kompanija je u početku proizvodila luksuzne kočije s konjskom zapregom, ali je ubrzo preusmjerila svoj fokus na automobile, tada novo tehnološko čudo. Braća Spijker su također bila uključena u avio-industriju.
Tokom Prvog svjetskog rata, Spyker je proizvodio avione i avionske motore za holandsku vojsku, što je ostavilo traga na budućem dizajnu i filozofiji brenda - mješavini luksuza, tehnologije i inspiracije avijacijom. Uprkos inovacijama, finansijski problemi i niska potražnja doveli su do zatvaranja kompanije 1926. godine.
Kroz svoju historiju, Spyker je proizvodio sve, od automobila do aviona, a avio-industrija je imala veliki utjecaj na dizajn nove generacije Spyker automobila koje je Muller predstavio početkom 2000-ih. Uostalom, prepoznatljiv je po svom simbolu propelera, koji odražava avijacijsko naslijeđe brenda. Međutim, kompanija nikada nije postigla značajan uspjeh i već je bila u finansijskim poteškoćama prije dogovora sa Saabom.
Danas se postavlja pitanje da li je tržište spremno za još jednog proizvođača luksuznih, ručno rađenih automobila. Na tržištu već postoji veliki broj skupih i visokoperformansnih ekskluzivnih modela koje nude etablirani brendovi poput Koenigsegga i Paganija. C8 Preliator je sada koncept star deset godina, i ako Spyker želi ponovo privući kupce, morat će ponuditi potpuno novi model.
Spykerov moto, kojeg se oni jasno pridržavaju, glasi: "Nulla tenaci invia est via", što znači da ništa nije nedostižno za uporne.