Fočanski biznismen širi imperiju: Kupuje fabrike i strateško zemljište širom BiH
Fočanski biznismen Gordan Pavlović posljednjih godina postao je centralna figura u poslovnim krugovima Bosne i Hercegovine, preuzimajući brojne fabrike i kompanije koje su se našle u problemima ili stečaju. Njegova posljednja akvizicija je Fabrika duvana u Banjoj Luci, koju je Pavlović kupio za više od deset miliona KM preko firmi Pavgord i H&P.
Advokat Pavlovića, Miloš Stevanović, potvrdio je kupovinu fabrike, ali je odbio da otkrije dodatne detalje. Prethodno, Pavlović je stekao vlasništvo nad kompanijama ArcelorMittal u Prijedoru i Zenici, te preuzeo preduzeća Alumina iz Zvornika i sve njene povezane firme u stečaju, Boksit iz Milića i Zrak iz Sarajeva. Spominje se i kao potencijalni kupac Koksare iz Lukavca, nedavno otišle u stečaj.
Fabrika duvana u Banjoj Luci nekada je zapošljavala više od 1.300 radnika i proizvodila oko 9.000 tona cigareta godišnje. Nakon rata, preduzeće je gomilalo gubitke, mijenjalo vlasnike i na kraju prestalo s proizvodnjom 2018. godine. Pavlović je, prema svemu sudeći, bio zainteresovan prvenstveno zbog vrijednog zemljišta od oko 23.000 kvadratnih metara na kojem se fabrika nalazi, smještenog u strogom centru grada.
Pored toga, Pavlovićeva firma Pavgord kupila je imovinu stečajnog preduzeća Farmland u Novoj Topoli za 2,4 miliona KM. Radi se o 66 parcela ukupne površine 526.717 kvadratnih metara, čija je vrijednost prvobitno procijenjena na 8,1 milion KM.
Trenutno, Koksara iz Lukavca mogla bi biti sljedeća Pavlovićeva meta. Iako još nije potvrđeno, biznismen je kratko kazao da je u pregovorima. Problemi s Koksarom dodatno komplikuju situaciju u bh. industriji jer zbog zastojnog transporta uglja i koksa vozovi Željeznica Federacije BiH danima ne kreću prema Nove željezare u Zenici, iako je transport avansno plaćen.
Predstavnik Sindikata radnika Nove željezare, Rašid Fetić, upozorava: „Moramo zaštititi radnike, jer ovdje je veći broj zaposlenih ugrožen – ne samo radnici nove željezare nego i radnici Koksare i radnici Željeznica Federacije BiH. Nastavak blokade transporta predstavlja ozbiljnu prijetnju bh. privredi. Realno rješenje je nastavak transporta po utvrđenim cijenama i uz avansno plaćanje.“
Pavlovićev rastući poslovni portfolio pokazuje njegovu ambiciju da konsoliduje i ojača poziciju u industrijskom sektoru BiH, dok istovremeno iskorištava prilike na tržištu nekretnina i strateškog zemljišta. Njegovi potezi izazivaju pažnju analitičara, ali i zabrinutost radnika, čija sudbina često zavisi od brzine i efikasnosti privatizacijskih procesa.