KRIZA U SNABDIJEVANJU RIJETKIM METALIMA

Indijska auto-industrija na čekanju: Kina još nije odobrila ključne komponente

Auta
Foto © Shutterstock

Indijska automobilska industrija suočava se s ozbiljnim izazovima jer još uvijek čeka formalno odobrenje kineskog ministarstva trgovine za ključne sastanke o uvozu rijetkih minerala.

Prema izvorima iz industrije, delegacija od 40 do 50 rukovodilaca, iako je prošlog mjeseca dobila vize, još nije otputovala u Kinu jer kineske vlasti nisu odobrile termine sastanaka.

„Do sada nam nisu dali nikakva imenovanja niti izdali dozvole, tako da delegacija nije mogla krenuti. Situacija je ozbiljna i ako se ovako nastavi, prijeti nam nestašica koja bi mogla izazvati velike gubitke u proizvodnji“, rekao je jedan od izvora za PTI, prenosi India Times.

Ove zastoje dodatno pogoršava činjenica da Kina kontroliše preko 90 posto globalnih kapaciteta za preradu rijetkih zemnih magneta, koji su ključni za mnoge industrije — od automobilske i kućanskih aparata, pa sve do sektora čiste energije.

Među esencijalnim materijalima nalaze se samarij, gadolinij, terbij, disprozij i lutecij, koji se koriste u elektromotorima, kočionim sistemima, pametnim telefonima i čak raketnoj tehnologiji. Posebno su važni u sinhronim motorima s permanentnim magnetima u električnim vozilima, jer omogućavaju visoki obrtni moment, energetsku efikasnost i kompaktan dizajn.

Indija je tokom prošle fiskalne godine čak 80 posto od ukupno 540 tona magneta uvezla upravo iz Kine, pa već sada osjeća posljedice zastoja.

Do maja 2025. godine indijska vlada je odobrila gotovo 30 zahtjeva za uvoz rijetkih magneta, ali kineske vlasti još nisu dale zeleno svjetlo, niti je ijedna pošiljka isporučena.

Ako se situacija uskoro ne riješi, indijski automobilski sektor mogao bi se suočiti s ozbiljnim poremećajima u lancu proizvodnje i značajnim ekonomskim gubicima.