PONAŠANJE U VRTIĆU NE ODREĐUJE TRAJNO NEČIJU BUDUĆNOST

Istraživanje otkriva u kojoj dobi se može naslutiti hoće li dijete biti uspješno

Dijete

Studija Državnog univerziteta Pennsylvania otkrila je da nivo socijalnih vještina u vrtiću može biti povezan s kasnijim uspjehom u školi, poslu i životu.

Istraživači su pratili oko 700 učesnika tokom 20 godina, većinom iz socioekonomski ugroženih sredina. Također su uzeli u obzir faktore poput siromaštva, stresa, nivoa čitanja u vrtiću, agresije, rase i okruženja u kojem su djeca odrastala.

Dok su bili u vrtiću, nastavnici su ocjenjivali socijalnu kompetenciju djece na skali od pet stepeni u osam kategorija, kao što su dijeljenje s drugima i pomaganje drugima. Rezultati su pokazali da svaki dodatni bod udvostručuje šanse za završetak srednje škole i povećava vjerovatnoću zaposlenja do 25. godine za 46 posto. S druge strane, svaki bod manje povećavao je rizik od hapšenja za 67 posto i vjerovatnoću čekanja na socijalni smještaj za 82 posto, izvještava YourTango.

Ponašanje u vrtiću ne određuje trajno nečiju budućnost Učesnici su ponovo procijenjeni u ranim dvadesetim godinama, a njihova obrazovna postignuća, zaposlenje i kriminalni dosijei upoređeni su s rezultatima iz djetinjstva. Utvrđeno je da su oni koji su imali bolje socijalne vještine u vrtiću imali veće šanse da diplomiraju, imaju stabilne poslove i manje problema sa zakonom.

Međutim, viši istraživački saradnik Damon Jones naglasio je da studija ne dokazuje direktnu uzročno-posljedičnu vezu. "Međutim, kada se kombinuje s drugim istraživanjima, jasno je da pomaganje djeci da razviju ove vještine povećava njihove šanse za uspjeh u školi, poslu i životu", rekao je Jones.

Dodao je da se socijalne i emocionalne vještine mogu razviti kasnije i da ponašanje u vrtiću ne određuje trajno nečiju budućnost.


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari