NAJVEĆI GUBITNICI

Ovaj Mercedes izgubi polovinu svoje vrijednosti u jednoj godini

Mercedes

Vječna dilema pri kupovini automobila je izbor između kupovine novog i rabljenog automobila.

Prema studiji koju je proveo iSeeCars, neki automobili zaista nisu vrijedni kupovine novih. Podaci su prikupljeni za američko tržište, ali većina ih se lako može mapirati sa uslovima u Evropi. Tako, prema ovoj studiji, minimalno korišten polovni automobil košta u prosjeku 5.778 USD ili 12,7% manje u odnosu na cijenu novog automobila.

Najveći gubitnici

Čak ni kada su u pitanju pojedinačni modeli. Apsolutni šampion u gubitku cene je veliki luksuzni Mercedes. To je električni EQS koji je u samo jednoj godini izgubio čak 65.100 USD na vrijednosti, ili nevjerovatnih 47%. Slijedi Nissan Leaf sa padom od 45,7%, odnosno razlikom od oko 15.800 USD.

Ako se pitate gdje je Alfa Romeo, reći ćemo da je "tek" na 4. mjestu, iza trećeplasiranog Jaguara F-Pacea, a nakon godinu dana gubi 33,4% vrijednosti Stelvio je također ušao u top 10, ali ono što iznenađuje su plasmani ostalih električnih modela.

Tako su među prvih 10 modela sa najvećim padom vrijednosti bili i Kia EV6 na 5. mjestu, Hyundai Ioniq 5 na 6. i Volkswagen ID.4 na 6. mjestu, sve sa padom vrijednosti za trećinu za godinu dana.

Oni su kao zlato

Vjerovali ili ne, Range Rover je na vrhu ljestvica kada je u pitanju zadržavanje cijena. Iako se Land Rovers nominalno ne ističe ni po pouzdanosti ni po početnom kvalitetu, luksuzni SUV ima veoma dobre rezultate. Njegova vrijednost se nije smanjila nakon godinu dana. Već je blago porasla, za 2,8%.

Kia Rio je na drugom mjestu, a također ne bilježi pad cijene nakon godinu dana. Mercedes G-klase zauzeo je treće mjesto. Ovaj model je nakon godinu dana izgubio samo 2,3% vrijednosti. Ako izuzmemo Fordov Maverick i Teslu, u top 15 ušli su samo modeli iz Japana i Koreje.

Naime, riječ je o Toyotinim modelima, te po jednom modelu Honde (Civic), Kia (Sportage) i Nissana (Versa). Recimo da je Honda Civic Hatchback na 20. mjestu sa padom od samo 8,8%.

Dakle, stvari su jasne. Ako tražite automobil budućnosti, a preferirate korejske i japanske marke, savjet bi bio da je pametnije kupiti novi model, a ne kopiju staru godinu dana. Po pravilu, sve ostale mogu biti pametnije kupovine kao godišnje.