
Nakon dvogodišnje pauze, radikalno drugačiji Nissan Micra stiže na tržište u septembru, po početnoj cijeni identičnoj onoj kod njegovog blizanca, Renaulta 5.
Šesta generacija popularnog superminija, koja je sada isključivo električna, označava Nissanov strateški zaokret ka privlačenju mlađih evropskih kupaca .
Početna cijena u Velikoj Britaniji iznosi 22.995 funti (oko 26.950 eura) za osnovni model Engage, koji dolazi isključivo s baterijom od 40 kWh. Već kao standard, kupci dobijaju 18-inčne aluminijumske felge, 10-inčni ekran osjetljiv na dodir i toplotnu pumpu za veću efikasnost.
Srednji nivo opreme Advanced, s istom baterijom, košta 24.995 funti (oko 29.300 eura) i dodaje Google softver, senzore za parkiranje i bežično punjenje telefona. Model s većom baterijom od 52 kWh, koja nudi domet do 418 km, košta od 26.995 funti (oko 31.650 eura).
Vrhunski paket opreme je Evolve, čija je cijena 29.865 funti (oko 35.050 eura), dostupan samo s većom baterijom, a uključuje grijana prednja sjedišta, grijani volan i dvobojnu karoseriju.
Šta je drugačije?
Šesta generacija Micre dizajnirana je da se riješi imidža "bakinog automobila" i privuče mlađu publiku. Popularni hatchback, s više od šest miliona prodanih jedinica u 42 godine, prvi put u svojoj historiji bit će dostupan isključivo s električnim pogonom.
Razvijena u saradnji s Renaultom kao blizanac Modela 5, Micra je usmjerena direktno na evropsko tržište, gdje Nissan planira ojačati svoju poziciju. Micra je jedno od četiri nova Nissan električna vozila koja se očekuju do kraja 2026. godine, uz novi crossover Leaf, električni Juke i gradski automobil A-segmenta.
Platforma i pogon
Nova Micra bazirana je na platformi Ampr Small i dostupna je s baterijom od 40 kWh (domet do 318 km) ili 52 kWh (domet do 418 km). U najsnažnijoj verziji podržava brzo punjenje do 100 kW, što omogućava punjenje od 15 do 80 posto za 30 minuta. Snaga se prenosi na prednje točkove putem motora koji razvija 121 KS (s baterijom od 40 kWh) ili 148 KS (s baterijom od 52 kWh). Proizvodit će se uz Renault 5 u tvornici Douai u Francuskoj.
"Otkačeni" dizajn inspirisan prošlošću
Najveća promjena, pored električnog pogona, definitivno je dizajn. Iako je razvijen zajedno s Renaultom 5, Nissanovim dizajnerima je data sloboda da stvore nešto što je "izrazitije Nissan". "Morali smo se boriti za to", priznao je menadžer dizajna eksterijera Yongwook Cho. Novi izgled, opisan kao "smion, asertivan i neobičan", inspirisan je zaobljenim Microm treće generacije iz 2002. godine, posebno okruglim dnevnim svjetlima.
Da bi se Micra vizualno razlikovala od "već lijepog" Modela 5, poklopac motora je viši i duži, a lukovi kotača su izraženiji, dajući joj siluetu koja podsjeća na crossover. Cho tvrdi da ovi dizajnerski elementi osiguravaju da Micra "više nije bakin auto".
Unutrašnjost je gotovo identična onoj kod Renaulta 5, s istim dvostrukim 10,25-inčnim ekranima i prekidačima, ali u prigušenijim tonovima boja.
Repozicioniranje Micre na tržištu
Direktor evropskog marketinga Arnaud Charpentier objasnio je zašto se Nissan odlučio za tako radikalnu promjenu. "Mislim da će ovaj novi automobil premostiti jaz između onoga što ljudi imaju na umu kada pomisle na ime Micra i onoga što je sada stvarnost. Ciljna grupa su bili mladi kupci."
Priznao je da u nekim zemljama, poput Velike Britanije, Micra ima stariju klijentelu, dok je u Francuskoj i Španiji popularnija među mlađim ženama. "Željeli smo se vratiti s nečim što je rodno neutralno", rekao je.
Charpentier je uvjeren da će smjeli dizajn pomoći u osvajanju novih kupaca, poput "mlađih, modernih roditelja". Nije zabrinut ni zbog prelaska na potpuno električna vozila. "Imamo vrlo snažno ime modela. Siguran sam da je ime Micra jače u Velikoj Britaniji, na primjer, nego Renault 5. Vjerovatno i u Italiji", zaključio je, dodajući da će nova linija električnih vozila pomoći Nissanu da se "vrati u utrku".